Паузата между сезон 2011 и 2012 г. не бе толкова дълга, колкото друг път, но нетърпението за първото състезание се усилваше постепенно, особено с излизането на новите автомобили. От Мерцедес поддържаха интереса с любопитни цифри, данни и информация, които ви представяме. Някои от тях са известни, други – не толкова, но са любопитна подборка. Ето и някои от тях.
(Листът не спазва определен ред и фактите не са задължително свързани един с друг.)
– гумите могат да достигнат температура от 160 градуса Целзий;
– преди Гран при на Монако местните власти заваряват капаците на отводнителната система на – града, за да предотвратят повдигането им при преминаването на автомобилите;
първата кола за сигурност във Формула 1 е използвана по време на Гран при на Канада през 1973 г.;
– при максимум 18 000 оборота в минута буталата работят при ускорения до 81000 m/s²;
– карбонът съставлява 85% от един Формула 1 автомобил, но пък е едва 30% от цялото тегло на болида;
– пилотът трябва да може да извади волана и да излезе от колата си в рамките на 5 секунди;
аеродинамичният тунел във фабриката на Мерцедес може да работи при скорости до 288 км/ч;
– 6 световни шампиони ще се състезават в световния шампионат на Формула 1 през 2012 г. Петима бяха през 2011 и 1970 г.
– най-дълго време колите изкарват на пълна газ (през целия сезон) на белгийската писта Спа-Франкоршамп – 23 секунди;
– моторхоумът на Мерцедес се пренася със 17 камиона, а сглобяването му става с помощта на кран;
– най-дългата надпревара в историята е Гран при на Канада от 2011 г. – 4 часа и 4 минути;
– чакълените зони за сигурност са покрити със сферични камъчета с диаметър между 5 и 16 мм; пластът е дълбок 25 см;
– предното крило на автомобил от F1 може да издържи 500 кг аеропритискане – еквивалентно на теглото на шестима мъже;
– пилотът може да оцелее 11 секунди при температури от 840 градуса по Целзий в овърола си;
– най-много отпаднали автомобили са регистрирани по време на Гран при на Монако от 1996 г. – 18 от 21 стартирали;
– челното съпротивление от аеродинамиката на F1 болид е толкова силно, че при 280 км/ч вдигането на крака от газта е еквивалентно на възможно най-твърдото спиране с нормален автомобил;
– корпуса на скоростната кутия служи и за захващане на елементи от очакването;
– на пистата винаги има хеликоптер по време на състезателен уикенд, както и още един извън трасето;
– отделните нишки на карбона са 5 пъти по-тънки от човешки косъм;
– двигателят консумира около 450 литра въздух на секунда;
– първият огнеустойчив овърол е носен от Ники Лауда през 1979 г.;
– воланът може да е облицован с алкантара или гума според предпочитанията на пилота;
– на всяко състезание пилотът има минимум три волана на разположение;
– питлейнът е разделен на две – вътрешна лента и бърза лента;
– Гран при на Канада от 2011 г. държи рекорда за най-много излизания на колата за сигурност – 6;
– през 2001 г. тунелът в Монако бе подсигурен допълнително чрез подобряване на осветлението;
– зъбните колела са наполовина потопени в масло, за да се намали триенето, като маслото се изпомпва и охлажда;
– след преминаване през радиаторите и покрай изпускателната система въздухът зад колата достига температура от 140 градуса Целзий;
– горивото, използвано във Формула 1, е много подобно на това, което е на нормалните бензиностанции – съставките са същите, но процентното съдържание се различава;
– цената на литър гориво за Формула 1 е около 5 британски паунда;
– няма пилот с №13;
– пилот може да загуби до 3 кг от теглото си по време на състезание;
– монококът на един автомобил от F1 се състои от слоеве карбон – те могат да са до 12 – и тежи по-малко от 60 кг;
– от 1999 г. всеки болид задължително е оборудван с устройство, записващо данни при инцидент (черна кутия);
– при спиране в бокса при всяко колело работят по трима механици: един сваля гумата, втори слага новата, третият отговаря за гайката;
– разположението на копчетата и превключвателите на волана се прави според предпочитанията на всеки състезател;
– един автомобил се състои от над 3200 компонента; отнема около 90 000 часа за конструиране и около 200 000 за производство;
– пилотите изпитват до 6g при завиване и спиране;
– само 9 пилоти са печелили последователни шампионати във Формула 1 – последния бе Себастиан Фетел (2010 и 2011 г.);
– една KERS система тежи около 35 килограма;
– едно спиране в бокса отнема около 2,5 секунди;
– двата камиона на Мерцедес, с които се транспортират болидите на тима до европейските трасета, струват около 2 000 000 паунда; пребоядисването им е приблизително 60 000 британски лири на камион;
– всеки пилот трябва да притежава суперлиценз, за да се състезава във Формула 1.