Екипът на Лотус е записал през миналата година най-голямата загуба, отбелязвана някога от отбор в моторните спортове. Към 31.12.2012 г. Лотус са записали загуба от 66,5 млн. евро след данъците. Чистата загуба е 42 млн. евро, а приходите са спаднали с 19,8% и възлизат на 108,5 млн. евро. Големият проблем на екипа се оказва привличането на сериозен спонсор.
Няма отбор, публикувал своя баланс, който да е загубил толкова пари. Загубата е дори по-голяма от тази на БАР от 1999 г. Сериозен проблем се очертава и оттеглянето на Lotus Cars, въпреки че отбора все още носи това име.
Собственик на екипа на Лотус е инвестиционния фонд Genii Capital, основан от Жерар Лопес, спечелил значителни средства от инвестиции в Skype. Още през април миналата година Лопес обясни, че прекратява спонсорското споразумение Lotus Cars.
„Все пак се радваме, че ще можем да използваме името, защото то има символично значение за Формула 1“, обясни Лопес тогава.
Малайзийската автомобилна компания Протон, собственик на Lotus Cars, отпусна през миналата година 40,9 млн. евро на екипа, като за гаранция за този заем послужи фабриката на отбора. Благодарение на този заем дълговете на екипа намаляха от 93,4 млн. евро до 63,4 млн евро.
Лопес наскоро обяви, че е продал 2% от отбора на Андрю Руън, който от месец февруари стана член на надзорния съвет на отбора. Той обаче не е единственото ново попълнение. През 2012 г. са наети 20 нови работника, което прави общия брой на служителите в екипа 520 души. Според публикуваните документи не на последно място и заради заплатите, разходите са се увеличили с 9,1% до 171,5 млн. евро.
Освен това бяха направени и сериозни инвестиции. Във фабриката бяха доставени нови машини, чиято цена е 7,5 млн. евро. Наемането на Райконен повлия позитивно не само на резултатите на отбора, но и на имиджа на екипа. Освен това бе подобрено с едно място (от пето на четвърто) класирането на екипа при конструкторите. В момента отбора се намира дори на трето място, но бъдещето на Райконен все още е несигурно. Договорът му с екипа изтича в края на годината и все още не е подновен.