Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус ще са с нова изпускателна система в Корея

Лотус ще са с нова изпускателна система в Корея

86
0
Кими Райконен

Нова изпускателна система ще има отборът на Лотус за Гран при на Корея в края на тази седмица. Новите под и крила, които се появиха в Сингапур, се представиха по-добре в следващата надпревара в Япония, но двойният DRS така и не влезе в употреба.

Изпускателната система ще използва ефекта Коанда – за управление на въздушните потоци в задната част на автомобила.

Още отпреди представянето на Е20 работим в аеродинамичния тунел по програма за такава система. Видяхме, че потенциалното й предимство е значително в сравнение с настоящата конструкция, която е доста консервативна. И ни стана ясно, че трябва да я използваме – както заради преимуществата, така и заради всичко, което ще научим и ще вложим в болида за догодина. Първата версия на системата ще бъде изпробвана в Корея – обясни техническият шеф на екипа Джеймс Алисън.

Той допълни също така, че тази изпускателна система не оказва толкова голямо влияние върху цялостната конструкция на автомобила, колкото миналогодишният вариант с изнесените встрани и пред кутиите за радиаторите ауспуси.

През 2011-та за всички отбори (но за нас особено много) бе истинско предизвикателство да конструират така задната част, че да не подпалят колите. При тази с Коанда ефекта струите се охлаждат преди да влязат в пряк контакт с повърхността (пода), а това прави управлението на нещата малко по-лесно. Разбира се, наложиха се някои реконструкции по автомобила. Но говорим за големи, а не за огромни промени. Освен това е по-лесно да се връщаме към конвенционалния вариант след работа с новата система – каза още Алисън.

Що се отнася до двойния DRS, то инженерът повтори още веднъж, че въвеждането му не върви никак гладко:

– Ще преосмислим ситуацията с това устройство и най-вероятно ще го изпробваме пак, но в тестовете за млади пилоти в Абу Даби, където ще разполагаме с повече време за по-систематично развитие. Новостите от Сингапур пък проработиха в Япония. Много е дразнещо, когато нещо, което аеротунелът показва, че ще е полезно, първоначално не се представя добре на писта. Проблемът е, че не разполагаме с контролирана тест среда. Затова е огромно облекчение, когато при втория опит откриеш, че все пак изчисленията са били правилни.