Лотус ще имат експериментална изпускателна система, ново предно крило и други новости по болида си Е21 за Гран при на Малайзия този уикенд.
Екипът се надява на още едно силно представяне след победата си в първия кръг за сезона в Австралия.
– Гумите вероятно ще играят решителна роля на Сепанг. Затова трябва да внимаваме да не се разсеем, докато изпробваме всичко това за сметка на намирането на добри настройки. Ще се постараем да задържим инерцията и се надяваме за повторим фантастичното представяне на Кими [Райконен] от Албърт парк, но вече и с двете коли – обясни техническият директор Джеймс Алисън.
Той обясни също така, че трасето в Мелбърн не е типична писта за Формула 1, както и че надпреварата там се проведе при по-хладно време и съответно по-ниски температури.
– Успяхме да накараме колата си да работи при тези условия, но нека видим дали ще сторим същото в горещото време при нормално износване на гумите. Едно нещо, в което можем да сме сигурни за Малайзия, е, температурите ще са високи. Досега темпото на Е21 при дълги серии е много добро. Но ще имаме значително по-ясна идея как стоят нещата след петъчните тренировки. Оптимисти сме, но е твърде рано да предвиждаме какво би могло да стане – допълни Алисън.
След зимната подготовка имаше известни притеснения относно издръжливостта на автомобила. В първия състезателен уикенд обаче Лотус нямаха никакви проблеми.
– Според мен имаме силна кола – продължи техническият директор. – Както казах вече няколко пъти от началото на сезона, ситуациите в бокса са дразнещи случки, а не повод за притеснение. Демонстрирахме го и с факта, че двамата ни пилоти стигнаха безпрепятствено до финала в Австралия. Кими хвалеше непрекъснато болида в неделя вечер. Коментарите на Ромейн [Грожан] обаче показват колко сложни са нещата. Да се намерят оптимални реглажи, както и да се постигне хармонична работа и с двата автомобила изобщо не е гарантирано, така че не бива да се отпускаме – добави той.