Екипът на Лотус прекрати изцяло работата си на тестовете в Барселона тази седмица. Отборът откри проблем с второто шаси Е20, което днес излезе за първи път на писта и съобщи, че няма да провежда никакви изпитания следобед. Ситуацията обаче е по-тежка от първоначалните преценки и в екипа решиха, че е по-добре да загубят времето на писта, отколкото да рискуват с колата.
От отбора бяха решили да вземат Е20-01, с което провеждаха тренировките на Херес в началото на февруари. То направи близо 1800 км проби без сериозни грижи. Впоследствие екипът е разбрал, че проблемът с Е20-02 изисква модификации и на двете шасита.
– Проведохме серия симулации във фабриката въз основа на данните, събрани от кратката ни поява на писта днес – обясни техническият шеф Джеймс Алисън. – Това стана преди Е20-01 да тръгне за Барселона, за да замести Е20-02. Установихме, че има област, нуждаеща се от допълнителна работа. Ще е по-разумно да направим необходимите промени и на двете шасита в Енстън, отколкото да продължим тренировките – допълни той.
Решението за оттегляне от изпитанията не е било леко, но сигурността е на първо място, заяви шефът на екипа Ерик Булие.
– Единственото положително нещо е, че бързо установихме къде е проблема и конструкторите ни вече имат решение. То ще е налице за другата седмица. Предстои ни много работа през следващите няколко дни, но всички в Енстън са готови за предизвикателството – добави Булие.
Ромейн Грожан направи едва 7 тура и няколко инсталационни обиколки днес на Каталуния. Пистата е с доста по-висока средна скорост в сравнение с Херес и се смята, че това е една от причините за появата на проблема.