Екипът на Лотус приключи повече от успешно тестовете в Муджело – Ромейн Грожан бе начело на класирането и в двата дни, когато времето бе хубаво, а отборът отхвърли сериозно количество работа. Програмата отново бе съсредоточена върху аеродинамика, настройки, конфигурации на окачването, проверки поведението на Е20 в серии от обиколки с малко и повече гориво, събиране и сравняване на данни.
Французинът направи 66 тура в четвъртък, като от тима бяха категорични, че червените флагове по време на сесията не са попречили на работата им. Всъщност повече време им отнемаше смяната на реглажите на окачването, а не прекъсванията по трасето.
– Имах истински късмет с метеорологичните условия – призна Грожан, след като първият ден на тренировките бе силно повлиян от дъжд. – Продължихме да се трудим по автомобила си и да събираме ценна информация. По обяд направихме много сериозни промени по колата, но всичко премина по план. Муджело е истинско изпитание за пилота, съответно много ценен опит за мен, а както се оказа – и чудесна тренировка! В последния ден проведохме специфична програма за отделни компоненти и фактът, че бяхме толкова бързи спрямо конкурентите, е наистина удовлетворяващ.
Специален разговор с Грожан относно неговото представяне досега в шампионата, установяването му в екипа и т.н. ще може да откриете в новия брой на списание ClubS1 (149).
Директорът операции на пистата Алан Перман пък допълни обясненията на пилота, заявявайки, че условията на пистата са били по-добри в сравнение с тези в сряда.
– Спряхме по-рано за обяд, за да променим окачването и да се работи от самото начало на следобедната сесия. Тогава обърнахме внимание на някои нови неща по пода, предназначени за Барселона, както и на ново задно окачване – него изпробвахме малко по-късно. След първоначалното разочарование заради дъжда изкарахме два ценни дни изпитания на сухо. Муджело натоварва сериозно гумите и това се проявява не като износване, а като генериране на топлина във високоскоростните участъци. Така научихме още ценни уроци, приложими за останалата част от сезона. Пистата е отлична и за аеродинамични проби, следователно времето ни на нея бе полезно – каза още Перман.