Поредните нови компоненти за Лотус Е21 изпитва днес отборът от Енстън в свободните тренировки за Гран при на Китай. Кими Райконен бе изпреварен единствено от Фелипе Маса във втората сесия на пистата до Шанхай. Той изпробва нови компоненти за задната част на пода, докато Ромейн Грожан бе с новата версия на изпускателната система и ново предно крило.
След първоначалните преценки директорът операции на пистата Алан Перман заяви, че французинът ще продължи да кара с този последен вариант на крилото.
– Ако се съди по времената, то денят изглежда доста добре – коментира Райконен след общо 48 обиколки днес. – Със сигурност има неща, които можем да подобрим, а и никога не се знае какво ще се случи утре. Но беше приличен старт на уикенда. Изглежда сме доволни от меките гуми и може би не толкова доволни от по-твърдите. Имаме време за напредък, като определено нямаме проблеми, така че уикендът може да е добър.
Съотборникът му направи точно толкова тура, колкото и финландеца. За него обаче петъкът бе доста по-труден.
– Все още търся правилните настройки – призна Грожан. – Карах с новата изпускателна система сутринта и със старата следобед, за да видим къде още може да се работи. Сега разполагаме с много данни, които да помогнат за нужната ни допълнителна скорост. Новото предно крило помага, така че то е стъпка в правилната посока. В Малайзия развивахме автомобила си през целия уикенд и сега също има неща, които можем да променим за утре.
Перман пък допълни, че износването на меките гуми е предмет на допълнителни изследвания:
– Няма съмнение, че това е гумата за квалификацията, но ще е истинско предизвикателство да я накараш да издържи по-дълго в състезанието. Като цяло сме удовлетворени от болида по отношение на темпото му, скоростта с много гориво и пазенето на гумите. Надявам се, че ни предстои наистина силен уикенд.