Тимът на Лотус реши да не използва болида Е21 с по-дълго междуосие в останалата част от уикенда за Гран при на Италия. Отборът изпробва днес за първи път тази версия на колата – Кими Райконен бе през целия ден с нея. Съотборникът му Ромейн Грожан бе с конвенционалния вариант. В крайна сметка двамата заеха трето-четвърто място в класирането с абсолютно идентични времена. Това е и основната причина Лотус да решат да заложат на сигурно за 12-ия кръг от световния шампионат.
Тренировките на Монца потвърдиха, че обновеният Е21 е поне толкова бърз, колкото и предходния вариант. Не бе отбелязано обаче неоспоримо предимство, което би наклонило везните в полза на по-дългото междуосие. Лотус възнамеряват да продължат да изпитва тази версия по-нататък през сезона.
Кими изпита и ново предно крило следобед, като и двете коли бяха със специалния аеропакет за италианската писта.
– Поведението на колата бе добро, но не се различаваше кой знае колко в сравнение с предишни уикенди – коментира финландецът. – Затова решението коя версия се ползва се базира на събраните данни. Днес бях малко изненадан да съм трети в подреждането, но все още съществува разлика спрямо най-бързите. Има области, в които могат да се направят подобрения и се надявам да намерим повече скорост за утре.
Грожан обясни, че данните от сесиите са били изпратени и във фабриката в Енстън, където също направиха анализ на представянето на Е21 в двете различни конфигурации.
– Всичко премина доста гладко, като двете коли бяха с подобно темпо, а пилотите ни останаха доволни от свършената работа – добави директорът операции на пистата Алан Перман. – Изпълнихме достатъчно серии обиколки с малко и с повече гориво, сравнявайки двата типа гуми в търсене на оптимална състезателна стратегия. Ромейн бе по-доволен при повече турове, докато следобедът на Кими бе прекъснат заради проблем с водното налягане на двигателя. Нямаше обаче драми. Като цяло болидът изглежда бърз и издръжлив.