Техническият директор на Лотус Джеймс Алисън заяви, че двойният DRS на екипа няма да бъде използван през този сезон.
Отборът имаше проблеми с устройството, което тества само в петъчни тренировки. Лотус отложи работата по него до теста на млади пилоти в Абу Даби (от 6 до 8 ноември), когато Давиде Валсеки, Едуардо Мортара и Никола Прост ще продължат изпитанията с него. Въпреки това Алисън не смята, че ще го приложат на колата в последните две състезания в САЩ и Бразилия.
– Планът ни е да разберем как да го накараме да действа по достатъчно предвидим начин, за да бъде пуснато в състезание. Мисля, че ще е твърде оптимистично да го използваме този сезон, имайки в предвид трудностите, които срещнахме.
За разлика от двойния DRS Лотус ще продължи да използва новата си изпускателна система тип Коанда. Проблемът с нея е, че отнема известна мощност, но Алисън разкри, че отборът има нововъведения, които ще възстановят част от нея.
– Целта ни е да използваме вариант на изпускателната система, който запазва всички предимства на Коанда ефекта, но връща няколко конски сили. При първата версия не ни достига мощност. С помощта на Рено Спорт очакваме да възвърнем около една трета от загубата в Абу Даби. В крайна сметка ще имаме възможност и да възстановим половината от загубата – допълни той.
Относно състезанието в Абу Даби Алисън смята, че отборът може да се представи на ниво, въпреки че пистата на пръв поглед не изглежда да пасва на колата:
– На Яс Марина няма разнообразие от завои, всъщност всички са по-скоро бавни. Като цяло това не е любимият ни тип писта през сезона, но не е по-различен от Валенсия, а там вървяхме доста добре.