Кими Райконен вървеше в топ 3 няколко обиколки преди карирания флаг в Гран при на Великобритания, но твърде бързо загуби позиции и от трети, на финала се оказа пети. Финландецът никак не бе доволен от факта, че тимът му Лотус не прие той да влезе в бокса при последната кола за сигурност на трасето.
– Второто място ни беше в кърпа вързано. Попитах отбора дали трябва да сменим гуми и те казаха не. Абсолютно погрешна преценка. Разочароващо е, но този път вината не е моя – коментира пилотът. – Опитах да се държа, но гумите бяха на към двадесетина тура по-стари от тези на останалите и беше невъзможно да се получи. А дотогава всичко вървеше сравнително добре. Вече три състезания поред не постигаме очакваните резултати, но може би с малко повече късмет и по-малко грешки ще сме в състояние да се върнем в челото.
Финалът в топ 10 на Кими все пак означава, че той има 25 последователни надпревари в точките, което е нов рекорд във Формула 1.
Надпреварата на Силвърстоун бе още по-трудна за съекипника му Ромейн Грожан. Той изобщо не завърши заради повреди по предното крило на своя Е21, а преди това имаше няколко сблъсъка на трасето.
– Към края загубих доста голяма част от предното крило и стана наистина трудно да карам. В крайна сметка бе по-добре да се прибера от гледна точка на сигурността. Не знаем дали проблемът е заради отломки или има общо с факта, че е нов компонент. Имах грижи с гумите, като това бе свързано с предното крило. Нещата не ни се получиха и при излизанията на колата за сигурност – каза Грожан.
Директорът операции на пистата Алан Перман призна, че е трябвало да сменят гумите на Райконен при последния сейфти кар:
– В онзи момент не бе толкова ясно, в ретроспекция е извън съмнение. Причината за грижите с предното крило на Ромейн още не са известни. Нямахме проблем с гумите като други екипи, но предупредихме пилотите си да се пазят от бордюра в четвърти завой. Като цяло уикендът бе по-добър от предходните два. В Германия ще имаме още нови компоненти и възнамеряваме да продължим да се борим.