Тимът на Лотус остана доволен от представянето си в днешните свободни тренировки преди Гран при на Монако. Отборът установи, че базовите настройки на Е20 са добри както за суха, така и за мокра писта, след като следобед валя. Сутринта тимът провери колите и събра първоначални данни за поведението на гумите софт. Във втората сесия бяха направени обиколки с по-малко гориво и фокусът бе повече върху квалификационни реглажи в моментите, когато трасето бе достатъчно сухо.
Кими Райконен направи една-единствена обиколка в първата тренировка и поиска промени в системата си за управление. Той остана по-доволен следобед, когато отхвърли значително повече работа, натрупвайки 25 тура.
– Чудесно е пак да съм в Монако, въпреки че днес загубихме известно време. Тимът промени управлението на колата ми, тъй като не ми допадаше особено. Автомобилът се представи добре във втората сесия, въпреки че очевидно бе доста хлъзгаво. Щеше ми се да изкарам малко повече време в колата, но пък от друга страна познавам прекрасно пистата в Монако, а тя не се променя кой знае колко през годините – коментира Райконен.
Съотборникът му Ромейн Грожан бе втори и в двете 90-минутни изпитания в Монте Карло. Според него Е20 пасва наистина добре на уличната писта.
– Явно вървим в правилната посока – каза още французинът. – За съжаление следобед бе мокро и не доизпълнихме цялата си програма, но поне имаме добра база, така че това не би трябвало да ни повлияе прекалено негативно. Според мен вървим като хората и на сухо, и на мокро.
Доброто усещане на отбора бе обобщено от техническия директор Джеймс Алисън.
– Доволни сме от сесиите, като се има предвид, че дойдохме с известна неувереност как точно ще се справят болидите. Темпото на Ромейн през целия ден определено бе окуражаващо. Всички нови компоненти, донесени за Монако, изглежда работят добре – обясни той.