Липсата на технически проблеми в свободните тренировки за Гран при на Монако зарадва екипа на Лотус днес. В тима имаха обичайните за всички проблеми с трафик и доста мръсна в началото писта.
Торо Росо бяха доволни, че ще имат допълнителен ден за анализ на събраните данни, като и двамата състезатели заявиха, че предизвикателството на улиците в Княжеството им допада.
Ярно Трули (20-ти):
– Имаме голямо количество данни от двете сесии и можем да ги използваме, за да вземем по-добра позиция в квалификацията. Имах някои проблеми с трафика по време на бързи обиколки, а това означава, че със сигурност има неизползван потенциал в колата. Денят като цяло обаче бе добър. Освен това нямахме проблеми и в двете сесии, а това ни дава още по-добър шанс в битката за място на грида. Мисля, че ще е много интересно в събота следобед.
Хейки Ковалайнен (18-ти):
– Никак не беше зле. Изпълнихме цялата си програма, работихме върху изпипване на фините настройки и баланса. Смятам, че с още малко труд тази вечер ще можем да напреднем още. Нивата на износване и при двата типа гуми са по-добри, отколкото мнозина очакваха. И двете смеси ще спомогнат за някои наистина интересни стратегии – има с какво да се играе.
Себастиен Буеми (14-ти):
– Страхотна писта с фантастична атмосфера, на която обичам да карам, въпреки че предизвикателството е сериозно. Тази година почти цялото трасе е преасфалтирано, при това прекрасно. Технически първият ни ден бе позитивен, като ще имаме предимството да анализираме информацията си цял един ден повече. Придобихме доста ясна картина за поведението на гумите. Суперсофт изглеждат много по-бързи, което ще е полезно в квалификацията, но и в надпреварата, тъй като очакваното сериозно износване така и не се случи. В края на втората сесия закачих бариера на Табак със задницата на колата и повредих малко задното окачване.
Хайме Алгерсуари (17-ти):
– Харесва ми предизвикателството тук. Беше полезен ден тестове, отбелязахме доста неща, които сега трябва да прегледаме детайлно. Не съм съвсем сигурен за ситуацията с гумите. В момента обаче основната ми задача е да придобия повече самочувствие в колата. От Испания не ми е комфортно със спирачките, изпускам задницата прекалено много и трябва да работя по това. Сигурен съм, че можем да го оправим.
Даниел Рикиардо:
– Сутринта преминах основните неща по настройките, за да помогна на екипа. Внимателно проверихме KERS, а преди да се кача в болида от Формула 1, карах в тренировката за световните серии. Това е чудесен опит, защото не са много пилотите, получаващи шанс да карат в две тренировки за половин ден, при това в такива коли в Монако!