За новия сезон Хорхе Лоренцо се разделя с X-Lite/Nolan и техните каски и вече ще кара с шлем на HJC.
„Много сме горди, че привлякохме Хорхе Лоренцо“, заяви Джордж Хонг, президент на HJC America. Така след Бен Спийс, Лоренцо ще бъде следващият пилот от MotoGP, който ще използва моделът RPHA-10. През пролетта феновете му ще могат да се радват на реплика, която ще излезе на пазара.
В същото време Лоренцо продължава с подготовката си за новия сезон. До края на 2007 г. Валентино Роси винаги успяваше да контролира своите съотборници. През 2008 г. обаче нещата се промениха, когато Хорхе Лоренцо замени Колин Едуардс. Младият испанец определено разклати „трона“ на Доктора, като още в първото състезание в своята кариера успя да спечели полпозишън, което определено не е било приятно за неговия съотборник.
Последва сериозна борба между двамата, чийто апогей бяха състезанията в Барселона през 2009 г. и в Япония на пистата Монтеги през 2010 г. Сега през 2013 г. предстои нова серия на дуела. Как ще се справи рекордьорът Роси след двете си години без победа в Дукати.
Със сигурност Хорхе Лоренцо няма да подцени Роси, въпреки че вече го е побеждавал като съотборник в Ямаха. В същото време обаче той е достатъчно спокоен.
„Не бих променил начина си на тренировка заради своя съотборник. Имам сериозен респект от противниците си, особено от тези, които са били световни шампиони. Валентино има много титли и е спечелил повече от 100 победи“, обяснява испанецът пред La Gazzetta Dello Sport. „Но не смятам да променям начина си на работа.“
Дори без да печели Роси продължава да е абсолютния любимец на публиката, еквивалент на Михаел Шумахер във Формула 1.
„Той притежава изключителна харизма, забавлява хората около него и има много фенове. Това обаче не ме поставя под напрежение. Бях под напрежение, когато започнах да се състезавам във световния шампионат през 2002 г., когато бях 15-годишен. Трябваше да покажа постижения, за да имам бъдеще в този свят. След четири титли, които спечелих, едва ли мога да изпитвам напрежение.“