Шарл Льоклер ще използва шасито и задвижващата система, с които започна уикенда в Саудитска Арабия, съобщиха от Ферари след катастрофата на пилота в края на втората петъчна тренировка. 24-годишният състезател се удари в предпазната бариера на 23-ти завой. Льоклер слезе сам от колата, но премина задължителния медицински преглед. Автомобилът му пострада сериозно, но в Скудерията са убедени, че ще се справят с поправянето му. Тимът все пак разполага с резервно шаси, ако се наложи смяна. Това е шасито, с което Шарл кара в квалификацията в Катар. Тогава той бе необичайно бавен, а след сесията отборът откри пукнатина и го смени. Самото шаси бе поправено и е резервно за последните два кръга от сезона.
Good to see you back in the garage ❤️ @Charles_Leclerc
Don’t worry, the guys are on it 💪 #essereFerrari🔴 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/UVmgm6rNs7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 3, 2021
Update on #Charles16‘s car 🚨
He will be able to run the same chassis and PU tomorrow as he used today.#essereFerrari🔴 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/AoV1z6yCJj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 3, 2021
Льоклер се извини на тима си още преди да слезе от потрошената си кола
„За съжаление денят не приключи както ни се искаше. От една страна, изпълнихме програмата си, направихме всички тестове. Потенциалът е налице и би трябвало съботата да е добър ден, ако успеем да напаснем нещата. Съжалявам, че ще се наложи отборът да работи много, за да подготви колата. Ще сторя всичко по силите си, за да постигна максимално добър резултат, за да им благодаря“, каза Льоклер.
Charles Leclerc went off into the barriers at Turn 22, causing an early end to FP2
Thankfully he was able to get out of the car himself and confirm he was ok#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/wif6Pau2N4
— Formula 1 (@F1) December 3, 2021
Той допълни, че е харесал пистата.
„Най-хубавата част е високоскоростната секция, но няма място за грешки. Трудно е да постигнеш добър ритъм с всички слепи завои. Но като го сториш, е още по-вълнуващо за управление. Сцеплението бе по-добро от очакваното. Еволюцията на трасето бе малко странна, по-различна в сравнение с други улични трасета.“
Карлос Сайнц записа седмо време в петъчните сесии. Той коментира, че основно е учил пистата и е свиквал с конфигурацията
„Да караш с подобна скорост между стените е доста напрегнато, но притокът на адреналин е огромен. Колата бе с добро поведение. Сега трябва да доизпипаме настройките, да разберем поведението на гумите и да изберем правилната стратегия за останалата част от уикенда. Слепите завои очевидно са проблем, когато някой е в обиколка за прибиране, а ти си в бърз тур. Разликата в скоростта е огромна и ще трябва да сме свръх съсредоточени, дори когато не натискаме“, обясни Сайнц.
🇸🇦 Very exciting day today getting to know such a different circuit. Going at these speeds between the walls is really intense and gives you a big rush of adrenaline. Car felt good today, now it’s all about fine tuning & understanding the tyres
👉https://t.co/oIDtJUfDQY pic.twitter.com/oFkKs826sR
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) December 3, 2021