Деветкратният рали шампион Себастиен Льоб няма никакво намерение да увеличава програмата си в тазгодишния шампионат. Французинът планира още в края на миналата година да кара в три надпревари – Монте Карло, Швеция, Аржентина и Франция. Първите три вече минаха и остава само домашното му състезание.
В екипа му Ситроен обаче положението е такова, че шефът на отбора Ив Матон има огромно желание да върне Льоб за още някой старт. В средата на сезона при седем изминали състезания Мико Хирвонен и Дани Сордо са назад в генералното класиране, изпреварени не само от съперниците от Фолксваген Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала, но и от Тиери Нювил (М-Спорт). Двамата имат по-малко точки за тези 7 ралита, отколкото участвалия само в три от тях Льоб. Последното състезание в Сардиния бе огромно разочарование. Хирвонен заседна в канавка, а получилият инструкция да пази третото си място Сордо се завъртя!
Матон имаше уговорка с Льоб да разговарят по време на сезона и да върне шампиона в DS3 WRC за повече от планираните надпревари, ако ситуацията стане твърде тежка. Себастиен обаче няма никакво желание да върши подобно нещо. Програмата му тази година е по-натоварена от последните години, тъй като се занимава с куп неща.
– Ив наистина иска да карам в повече ралита, но просто не виждам как може да стане. Уикендът след Пайкс Пийк е първият ми у дома от осем седмици насам. Така че нямам никакво желание да участвам в още състезания. Единствено бих карал в Германия, но преди това имам ангажимент и може да стане, ако пропусна тренировките – а не смятам това за добра идея. Що се отнася до останалите (до края на сезона), то честно казано, дори не съм поглеждал календара – обясни Льоб още по време на седмицата си в САЩ, където участва в изкачването Пайкс Пийк.
Единствено той има победа във WRC освен пилотите на Фолксваген. Льоб спечели Монте Карло и Аржентина, докато Ожие вече е с 4 успеха (Швеция, Мексико, Португалия и Сардиния), а Латвала бе пръв на Акрополис.
Освен така и така натоварената програма на Льоб този сезон, той е основно действащо лице и в проекта на Ситроен за световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Френският екип ще участва в сериите от догодина и пилотът смята, че му е нужно да натрупа колкото се може повече опит на писта.