Начало WRC News Льоб: На Монте Карло не е нужно да поемаш големи рискове

Льоб: На Монте Карло не е нужно да поемаш големи рискове

546
0

Хюндай Моторспорт започва в края на тази седмица седмия си сезон в световния рали шампионат (WRC). Първата надпревара от сезон 2020 е легендарното Монте Карло – състезание с уникални предизвикателства, което във всеки един момент е в състояние да поднесе изненада. Тимът от Алценау има сложна задача тази година: да защити конструкторската си титла от 2019-та и да се пребори за тази при пилотите. В първото рали ще участват три екипажа: Тиери Нювил/Никола Гилсул, От Танак/Мартин Ярвеоя и Себастиен Льоб/Даниел Елена. Те имаха два теста – през декември миналата година и този януари, за да се подготвят за надпреварата.

„Готови сме за новия сезон”, заяви шефът на Хюндай Моторспорт Андреа Адамо

„Не сме крили амбициите си и те са да стигнем още по-далеч в сравнение с миналогодишния ни успех, тоест през 2020 г. да се борим за титлите и при производителите, и при пилотите. Ще се съсредоточим върху това да подобрим издръжливостта на колите си, както и скоростта им рали след рали. Целта ни е да постигаме максимално силен резултат във всяко отделно състезание.”

Нювил и Гилсул записаха най-добрия си резултат в Монте Карло през 2019 г., когато финишираха втори.

„Рали Монте Карло е много труден старт, в който изборът на гуми е жизненоважен”, обясни Нювил

„Необходими са добри бележки, както и точна информация от метеорологичния екип. Важно е да си концентриран, тъй като надморската височина се променя в отделните отсечки. Условията постоянно се променят, а най-опасното нещо за нас е черният лед.”

Танак и Ярвеоя са новото попълнение в екипа на Хюндай. Рали Монте Карло ще е дебютът им с Хюндай i20 Coupe WRC. Естонците имат три поредни подиума през последните три сезона в това състезание.

„Новият сезон стартира с може би най-сложното рали в календара”, отбеляза Танак

„За нас предизвикателството е дори още по-голямо, тъй като сме с нов отбор и нова кола. Важното е да започнем добре и да вземем точки. Обикновено условията в края на януари са непостоянни, много зависи от надморската височина. В по-ниските отсечки има сух асфалт. Колкото повече се изкачваш нагоре, толкова повече замръзва настилката. Това прави нещата наистина непредсказуеми.”

Льоб и Елена започват втория си сезон с Хюндай

Деветкратните световни шампиони и Себастиен Ожие/Жулиен Инграсиа имат най-много победи в Монте Карло – по 7 за всеки екипаж.

„Никога не знаеш какво да очакваш на рали Монте Карло. Може да е напълно сухо, мокро или да има много сняг, което променя условията на каране. Нещата могат да са различни отсечка за отсечка, а това прави избора на гуми дори по-важен от обичайното. Необходимо е да откриеш ритъм, за да си бърз, но без да поемаш големи рискове. Трябва да подходиш към рали Монте Карло умно, а не просто да гониш чиста скорост”, заяви Льоб.

„Опитът ми е отпреди доста години и ралито е по-ново за мен, отколкото за други пилоти. Имахме само един ден в колата преди Монте Карло през 2019-та. Надявам се с настоящото ни познаване на автомобила да постигнем дори по-добър от миналогодишния резултат (4-ти – б.р.)”.