Витантонио Лиуци очаква да разбере какво точно ще работи през 2012 г. през следващите една-две седмици. Италианският пилот бе гост на благотворителното събитие, организирано от асоциацията на монакския принц Албер II този уикенд в Банско.
Проблем с коляното не му позволи да участва в ски състезанията. Лиуци бе категоричен, че не е нещо сериозно, а и не би било разумно да пробва нещо такова броени дни преди началото на предсезонните тестове. Италианецът сподели също така, че след миналогодишната катастрофа на Роберт Кубица всички пилоти са доста по-внимателни какво вършат дори в свободното си време.
– Предполагам, че ще научим нещо ново в следващите седмица-две – заяви той. – В най-общи линии съм наясно какво е положението. Според мен в момента има твърде много пилоти с големи бюджети и без място, затова си мисля, че трудно ще се озова в кокпита като титуляр. Водим разговори, но в момента най-важното нещо за отбора е да успее да направи колата за началото на сезона, за да не се случва като миналата година, когато тествахме на първия старт в Австралия. Аз имам договор с тях за още две години и би трябвало да остана. Тимът обаче няма кой знае колко голям бюджет и търсят спонсори, за да мога аз да карам. Ако не успеят, ще привлекат пилот с пари. Такова е положението във Формула 1 понастоящем: всички млади пилоти, влезли в спорта през последните две-три години, идват с много милиони. Така че всичко е под въпрос, но ще остана в F1 по един или друг начин. Просто не е сигурно, че ще карам – обясни Лиуци.
Италианският състезател подхожда крайно реалистично към ситуацията, защото както сам заяви, вижда как се развиват нещата във Формула 1 през последните години.
– Познавам себе си, знам колко талант имам, какво бих могъл да направя, но не разполагам с толкова средства. Колата също е важна – [Фернандо] Алонсо и [Люис] Хамилтън са невероятни пилоти, но Ред Бул доминират от известно време. Затова съм реалист, а не мечтател. Освен това съм наясно, че моментът е труден за икономиката в глобален мащаб, Формула 1 също страда и всички се опитват да оцелеят – каза още Витантонио.
Според него един от основните проблеми за навлизането на толкова пилоти, плащащи си за слотове в Гран при, е отсъствието на автомобилните производители от спорта.
– Преди време компаниите инвестираха в пилоти. Сега на тяхно място има повече бизнесмени – за тях цялото нещо трябва да носи пари, да им връща инвестициите, не се трудят като Тойота или BMW за имидж. Подходът на настоящите собственици (повечето поне) в F1 е различен – допълни Лиуци.
Автомобилът на Испания Рейсинг няма да е с цели 6 секунди по-бавен от лидерите като миналия сезон, убеден е Лиуци, въпреки забавянето в конструирането му. Идеята е да се скъси разликата до преките съперници в колоната.
– Ние сме горе-долу в положението на Маруся. Прочетох, че и те имат грижи с приключването на колата си за новия сезон. По принцип те са ни мерилото. Катерам имат доста по-голям бюджет, но си заслужиха позицията – колата им бе значително по-бърза – каза още той.