Себастиен Льоб продължава да води в рали Мексико, където гони поредна победа. Осемкратният световен шампион е с близо 30-секунден аванс пред съотборника си в Ситроен Мико Хирвонен.
Съботният ден от третия кръг на световния рали шампионат се състои от осем отсечки. До обяд се проведоха две от тях с по две преминавания – Ибарила (29,9 км) и Отатес (41,88 км), а цялата състезателна дистанция за деня възлиза на изключително сериозните 183,8 км! До финала остават още четири етапа.
Льоб изостана леко в първия за деня етап, но си върна контрола в Отатес, където бе най-бърз. Коментарът му бе, че е отбелязал приближаването на Хирвонен и си е наложил да атакува. Той бе най-бърз и Ибарила 2, увеличавайки преднината си спрямо финландеца на 21,7 сек. След него се случваха рокади, но французинът бе непоклатим.
Хирвонен от своя страна удари лошо камък и мислеше, че е пробил предна дясна гума, тъй като завиваше по-трудно. Караше внимателно и запази второто място в генералното подреждане до момента.
В началото на деня пък Латвала изпълни обещанието си да атакува и взе Ибарила 1, което му позволи да се нареди трети във временното генерално подреждане.
– Льоб винаги е изключително бърз в този етап и досега никога не съм бил толкова конкурентоспособен спрямо него там. В някои от завоите бе хлъзгаво заради падналия през нощта дъжд, но като цяло бе хубаво преминаване – заяви финландецът.
Късметът обаче отново му изневери в следващата отсечка, в която спука гума и даде едва 11-о време (близо 50 секунди по-слабо от това на Льоб). След това Яри-Мати направо се предаде, заяви, че не може да се бори за победата и ще се концентрира върху третото място в ралито. Той дори отстъпи третото място в генералното класиране на съотборника си Петер Солберг. Спечели Отатес 2, но е на 1:41.1 мин от Хирвонен, след като си върна третата позиция.
Битката на норвежците се ожесточи сериозно, тъй като Солберг започна да топи аванса на сънародника си Мадс Остберг (и двамата с Форд Фиеста RS WRC) след вчерашния си кошмарен ден.
– Доста сложна сутрин изкарахме, не ни се получиха нещата – коментира Мадс. – Има какво да подобрим по автомобила, а и аз трябва да адаптирам стила си на каране. Но се учим. На моменти вървим в правилната посока и тогава сме по-бързи, друг път не е така просто. Трябва обаче да приемем нещата такива, каквито са.
Солберг омекоти реглажите си, което не му помогна много – спирачките му започнаха да изпускат в средата на почти 42-километровата Отатес, а на него му е необходимо да е на пълна газ колкото се може повече.
– Трябва да продължа да натискам здраво, но и да се пазя да не ударя нещо, за да не спукам гума – сподели Петер.
Направени в сервиза промени удовлетвориха пилота на Форд, но пък загуби време в по-тесните участъци. Имаше притеснения и за гумите заради високите температури, но е четвърти – на 12,3 сек от съотборника си Латвала, само на 0,6 сек пред Остберг.