Начало Рали Льоб със сериозен аванс в Монте Карло

Льоб със сериозен аванс в Монте Карло

22
0
Дани Сордо

Рали Монте Карло имаше един от най-трудните стартове в цялата си история, а тази година се провежда неговото 81-о издание, което е първи кръг от световния шампионат за 2013 г. Условията по трасето през целия ден бяха много сложни, но повечето екипажи преодоляха препятствията, макар и с известни проблеми. В края на първия ден начело – не особено изненадващо въпреки всичко – е Себастиен Льоб (Ситроен, DS3 WRC). Това е едно от четирите WRC състезания, в които участва деветкратният световен шампион този сезон и кара с очевидното желание да спечели. Преднината му е повече от добра – над 1:20 мин според едни или над 1:15 мин според други източници, но заради проблем с измервателната система още в третата отсечка резултатите все още не потвърдени официално.

Колкото и напред да избяга обаче, Льоб бе наистина щастлив вечерта, че денят най-после приключи. Той не бе напълно доволен от колата си при повторното преминаване на Льо Мулиньон – Антреже (37,10 км):

– Управлението е различно в левите и в десните завои. Освен това сме с комбинация от гуми, което бе най-добрият избор от гледна точка на скоростта. Стигнахме финала на деня и това е най-важното. Привечер пътят изсъхваше, но на места вече се заледяваше. Няколко пъти губех сцепление.

Проблемът с леда ставаше все по-сериозен за пилотите след него. Втори във временното генерално подреждане е Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC). Той предизвика вълнение в края на първата следобедна отсечка, тъй като в колата му святкаха всякакви предупредителни сигнали, но се оказа, че в крайна сметка няма проблем.

В началото на сезона трябва не да сме бавни, а умни и внимателни – заяви той и караше точно според думите си.

На въпрос да сравни представянето си с това на Льоб Ожие бе категоричен, че сънародникът му не го интересува.

Мико Хирвонен с втория DS3 WRC е трети в подреждането. Финландецът още веднъж повтори, че мрази да кара с комбинация от различни гуми в условия като днешните, но на практика нямаше друг избор. Той бе и със строшена джанта, но нямаше грижи с карането заради това, а и не бе разбрал как се е случило.

– В сравнение със скоростта на Себастиен темпото ми не се подобри. Вероятно бях прекалено внимателен на места, но наистина ненавиждам да карам така – бе откровеният соментар на Мико.

След него се класира Дани Сордо с другия Ситроен, за когото връщането като титуляр в екипа преминава доста добре. Испанецът заяви, че е страхотно да кара DS3 въпреки безумните условия на пътя и допълни, че се надява на чист ден утре.

Пети бе Яри-Мати Латвала (Фолксваген, Поло R WRC), който значително подобри настройките си на обедния сервиз, след като реглажите му сутринта бяха прекалено твърди.

Не мога да си позволя да поема големи рискове, но съм далеч по-доволен от сутринта – каза финландецът. – Спуках предна дясна гума във втората отсечка следобед, като до този момент вървях почти наравно с Хирвонен. Карах така около 5 км и загубих близо половин минута. Не беше моят ден, но усещането в автомобила е наистина чудесно.

Утре предстоят по две преминавания на три скоростни отсечки с обща състезателна дължина 132,50 км.