Себастиен Льоб (Ситроен, DS3 WRC) е с почти 40 секунди аванс в края на втория ден от рали Аржентина, пети кръг от световния шампионат за 2013 г. Падналият през нощта дъжд бе разкалял трасето, а освен това в дистанцията имаше доста камъни, опасни за гумите и окачването.
Деветкратният шампион сбърка в първата отсечка за деня, но това не му коства прекалено много време. Впоследствие по-сериозна грешка на Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) му позволи да излезе начело и от там той само увеличи аванса си.
– Като цяло сцеплението е добро, но трябваше да сме внимателни в калните секции. Сбърках в началото, но след това излязох напред. Чувствам се чудесно в автомобила и реших да натисна, тъй като знаех, че мога да се измъкна чисто. 40-секунден аванс е доста добра преднина и означава, че съм в състояние да стартирам финалния ден от силна позиция. Но битката не е приключила! – коментира Льоб.
Ожие е втори в подреждането, след като Мико Хирвонен спука задна дясна гума и имаше допълнителни технически проблеми и изостана назад. Той заяви, че срамота да изгуби лидерството заради такъв пропуск, но това е част от състезанията и продължи:
– Все още сме пред преките си опоненти в шампионата и имаме шанс да вземем наистина ценни точки. Точно това ще е целта ни за утре.
Пилотът на Фолксваген обясни още преди надпреварата, че очаква с нетърпения двубоя с адаша си Льоб, но ще се концентрира върху противниците, с които ще продължи да се надбягва и в следващите WRC кръгове. Той все пак получи зелена светлина от екипа си да се бори за победата, тъй като моторспорт директорът на Фолксваген Йост Капито е убеден, че състезателят му може да вложи всичко в борбата без излишни и неоправдани рискове.
Евгени Новиков (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) е на позиция пък да вземе подиум. Той самият не очакваше да е трети в края на втория ден, но пък бе наистина щастлив да се окаже на това място.
– Отсечките бяха много трудни – особено второто преминаване. Имаше доста камъни и бе необходимо да се внимава. За щастие се справихме без проблеми. Сега планът е да се защитаваме и да задържим Яри-Мати [Латвала] зад нас. Няма да е леко, но както винаги ще дадем максимума от себе си – заяви руснакът.
Латвала е на 8,2 секунди зад него, като той също спука гума, след като Поло-то му се приземи в дупка при приземяването от скок. Финландецът оправи проблема, продължи и дори спечели суперспециалния етап в Карлос Пас вечерта.
Пети е съотборникът на Новиков Тиери Нювил, следван от Хирвонен, Мадс Остберг, Мартин Прокоп, Андреас Микелсен, Дани Сордо и т.н.