След стартовете на асфалт, сняг и лед световният рали шампионат навлиза след по-малко седмица в поредица от шест състезания на чакъл. Тя започва в Мексико, където Ситроен и Себастиен Льоб/Даниел Елена са неизменни победители години наред. Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен пък бяха втори през 2011 г., но сега ще се борят за победа с новия си DS3 WRC.
– Страхотно събитие е. Слънчево е, отсечките са истинско удоволствие за каране и виждаш, че феновете наистина харесват видяното. Церемониалният старт в четвъртък вече по улиците на Гуанахуато е едно от най-забележителните неща през сезона. И е страхотно, че всъщност ралито започва веднага след това по павираните улици на града – коментира Льоб.
Суперспециалните етапи са 7 (от общо 24). Това са само 3% от общата състезателна дистанция, но пък могат да се окажат решаващи за развитието на състезанието.
– Не харесвам особено този конкретен вид надпревара, но трябва да се отнасяш сериозно към него, тъй като бързо може да изгубиш 2-3 секунди. Подобна разлика си в състояние да отвориш в 20-километрова отсечка. Затова предпочитам конвенционалните етапи на чакъл. В Мексико планинските пътища са сравнително широки и бързи. Има и някои тесни участъци, където се налага да си по-внимателен, но като цяло рали е страхотно – допълни осемкратният шампион.
Финландците Хирвонен и Лехтинен този път ще са със същата кола като Льоб, който ги побеждаваше неизменно в Мексико в последните пет издания на старта. Въпреки това те имат хубави спомени от надпреварата през 2011 г., но Мико признава, че състезанието никак не е лесно.
– Ралито се провежда в район с 2000 метра надморска височина, което означава, че двигателите са с по-ниска мощност. Помня, че няколко пъти пукахме гуми, въпреки че Мексико не е най-лошия старт в това отношение. Вълнувам се, че сега ще бягам там със Ситроен, защото отборът има толкова добри резултати в Мексико. Още по-ентусиазиран съм от факта, че тестовете ни на чакъл преминаха чудесно – добави Хирвонен.
Според него в третия кръг от световния шампионат ще се види много ясно подредбата на отборите по скорост, тъй като голямата част от кръговете вече се правят на чакъл.