Себастиен Льоб води в рали Мексико след първия ден от състезанието, докато пилотите на Форд Яри-Мати Латвала и Петер Солберг наваксаха значителна част от изоставането си. Двамата завършиха петъка на четвърта и пета позиция, докато Мико Хирвонен е на 11,2 сек от съотборника си в Ситроен, а трети е Мадс Остберг.
Въпреки аванса обаче, Льоб бе категоричен, че все още е далеч от победата, особено като се има предвид колко драми се случиха само за ден.
– Мико натиска здраво, Яри-Мати също е бърз. Не можем да се отпускаме. Има още много време, а сме сравнително близо – заяви шампионът.
Латвала ще е сериозна заплаха, ако запази скоростта си. Неговото изоставане се дължеше на счупено предно ляво окачване. Инцидентът се случи в отсечката Ортега.
– Стана на шеста скорост, сляп ляв завой на хълм. Видях камъка, но нямаше как да го избегна – гласеше обяснението на финландеца. – При толкова лош шанс трябваше да атакувам следобед.
Солберг също имаше куп грижи, но при него бяха със спукани гуми. Все пак и той навакса сериозна част от изгубеното време, а след него вървят пилотите на М-Спорт От Танак и Евгени Новиков. Десетката допълват Крис Аткинсън (Форд), Насър Ал-Атиа (Ситроен) и Арминдо Араужо (Мини).
Сред състезателите с проблеми бяха още Аткинсън (спукана гума), съекипиникът му Кен Блок (излетял в канавка и озовал се със спукана гума и счупена полуоска), Тиери Нювил (след своя грешка удари бордюр и отпадна), Пауло Нобре (който пък се преобърна). Хвърлени по Нювил камък от зрители пък доведе до отмяната на девети етап от съображения за сигурност.
В края на деня имаше два суперспециални етапи (съответно 11-а и 12-а отсечка за ралито), като в тях победители станаха Ал-Атиа и Аткинсън. Условията бяха тежки след изсипал се внезапен дъжд и те се възползваха най-добре от това.