Драмата почти отсъстваше от първите три дни на първия кръг от световния шампионат — рали Монте Карло. Още началната отсечка днес обаче — първото от общо три преминавания на легендарния Кол дьо Тюрини — доведе до размествания в класирането и три екипажа не стигнаха до края й.
Яри-Мати Латвала (Фолксваген, Поло R WRC) се блъсна в стена. Обясни, че на трасето имало твърде много мокър сняг, колата просто не завила и последвал удар. Съекипниците в М-Спорт Евгени Новиков и Юхо Ханинен също пострадаха при сблъсъци, но при тях причината да не продължат бяха строшени колела. Руснакът претърпя инцидента си в самото начало на етапа, а Ханинен — на 5 километра преди финала му. Случилото се бе крайно разочароващо особено за 22-годишния Новиков, който бе трети във временното генерално класиране и имаше шанс за подиум.
Себастиен Льоб (Ситроен, DS3 WRC) продължава да е начело в надпреварата. Той пък бе направо ядосан в края на първото преминаване на Кол дьо Тюрини:
– Направо не е истина! Не може да се кара, имаше твърде много мокър сняг и никакво сцепление. На всичкото отгоре прокарвахме линия за идващите след нас. Карахме с 30 км/ч, иначе рискувахме да излетим.
Деветкратният световен шампион се поуспокои във втория етап. След третия (второ преминаване на Тюрини) обясни, че само е следвал вече малко по-чистата линия на трасето без да поема каквито и да са рискове.
– Не е интересно да се кара така — заключи Льоб.
Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) продължава да е втори, като той също бе максимално предпазлив. Французинът, както и всички останали след него, повтаряха в различни варианти колко трудно е преминаването на Тюрини, а сред най-описателните бе Юри Протасов, който каза просто:
– Кошмар и ужас!
Случилото се с Новиков и Латвала изведе съотборниците в Ситроен Дани Сордо и Мико Хирвонен на трета позиция и четвърта позиция. Испанецът коментира, че за момент е изтървал контрола над колата си, но пък спечели 15-ата отсечка, а в 16-ата следеше времената на Мико и караше на сигурно. Финландецът от своя страна сподели, че от тук нататък целта му ще е да докара успешно автомобила си до финала.
До сервиза и последният състезател на М-Спорт — Мадс Остберг — претърпя инцидент. Той се надяваше екипът да успее да поправи Форд-а му в сервиза за двата етапа, които остават до края на рали Монте Карло.