Себастиен Льоб (Ситроен) върви към победата в рали Акрополис, след като най-сериозният му съперник – Яри-Мати Латвала – на практика отпадна от битката за успеха. Финландецът спука гума на Форд-а си още в първата отсечка след обедния сервиз и отиде четвърти в подреждането, на повече от 4 минути и половина зад французина. Той бе карал известно време със спуканата гума и това доведе до повреда на колелото, като по-късно през деня се оказа без спирачки отзад вдясно.
При това положение втори и трети са Петер Солберт и Мико Хирвонен.
Задачата на Льоб обаче не се улесни от проблемите на Латвала, той като в следващата отсечка валеше.
– Дъждът бе наистина сериозен, а камъните особено на слизането – крайно хлъзгави. Не поех никакви големи рискове. Все още водя, да видим какво ще стане до края – коментира той.
Солберг определи заяви, че е вдигнал колата си максимално високо, мислейки единствено за оцеляване, а не за гонене на времена в етапите.
– Няма никакъв смисъл да натискаш и да се правиш на герой. Трудно е да печелиш време, когато си втори. Класирането е важно за шампионата, така че трябва да съм умен. Това без съмнение беше най-лошата отсечка в цялото рали – бе категоричен норвежецът.
Въпреки това си настроение Петер бе най-бърз и в това, и в следващото изпитание (15 и 16-и етап за състезанието). Той можеше да спечели още време, ако не бе прескочил едно от отклоненията. Освен това допълни, че Льоб е изключително внимателен в подобни условия.
Шампионът добави към обясненията на Солберг, че при такъв дъжд на места, където по принцип се минава със 120 км/ч е преминавал с едва 40 км/ч, тъй като е било почти невъзможно да контролира автомобила си.
Солберг пък бе най-бърз и в последния за деня етап, сваляйки разликата с Льоб до 10,2 секунди. Зад Хирвонен и Латвала в класирането пък са Мадс Остберг, Мартин Прокоп, Тиери Нювил, Себастиен Ожие, Ал Раджи, Андреас Микелсен и т.н.