Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер на полпозишън в Сингапур

Льоклер на полпозишън в Сингапур

4370
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер се пребори за първата позиция на стартовата решетка за Гран при на Сингапур. Той спечели полпозишъна при финалните бързи обиколки на пилотите, класирали се в топ 10. До него на първа редица ще е Люис Хамилтън (Мерцедес). Себастиан Фетел с второто Ферари се класира трети пред Макс Верстапен (Ред Бул) и Валтери Ботас.

Дори след смрачаване температурите в Сингапур останаха високи – около 30 градуса на въздуха и над 35 на пистата.

Данил Квят бе със сменена задвижваща система след проблем с агрегата в последната свободна тренировка. Серхио Перес пък получи наказание пет места назад на грида заради нова скоростна кутия. При него се стигна до там заради удар пак в съботната сесия.

В самото начало на Q1 Карлос Сайнц се обади, че има проблем с мотора. Болидите на Макларън бяха в топ 10 по време на петъчните тренировки, но испанецът остана предпазлив в изказванията си след тях. С помощта на питуола той успя да оправи нещата с агрегата и влезе в бърз тур.

Междувременно Шарл Льоклер оглави класирането с 1:38.014 мин

Втори бе Макс Верстапен, а трети и четвърти се наредиха Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Състезателите на Мерцедес бяха с гуми медиум за разлика от всички останали, които бяха сложили софт.

След първите серии в зоната на изпадащите бяха Кими Райконен, пилотите на Хаас – Ромен Грожан и Кевин Магнусен и състезателите на Уилямс – Джордж Ръсел и Роберт Кубица. Ботас и Хамилтън направиха по още едно излизане, вече със софт. Финландецът бе по-бърз от съотборника си, а Льоклер вече бе на 0,697 сек от него. Битката обаче бе по-ожесточена в дъното на таблицата, където се бореха за оставане в квалификацията.

Ръсел и Кубица отново не успяха да се отлепят от последните две места. Грожан също не можа да прескочи Q1, а другите двама, отпаднали още в първия сегмент, бяха Ланс Строл и Данил Квят.

В началото на Q2 нямаше експерименти с гумите и всички бяха със софт

Льоклер бе най-бърз – 1:36.930. Зад него се наредиха Хамилтън, Верстапен, Ботас, Фетел. Райконен удари стена, но успя да се прибере в бокса. На последните пет позиции бяха Антонио Джовинаци, Пиер Гасли, Перес, Кими и Магнусен.

Нито един от последните петима не се измъкна в топ 10. Последният опит на Перес го изведе до 11-ото място, но не и в Q3.

Льоклер остана най-бърз и в Q2. Съотборникът му бе на 0,070 сек от него. Хамилтън изостана с 0,283 сек, а Верстапен – с 0,439 сек.

Решителната битка за първите пет редици на стартовата решетка бе започната от Норис и Фетел

Хамилтън се обади по радиото, че пред него има много автомобили. Себастиан пръв влезе в бърз тур, докато Ботас се опитваше някак да изпревари двата Макларън-а.

Времето на Фетел бе 1:36.437 мин. Ботас бе на над секунда от него, Хамилтън – също. Льоклер излезе втори, на 0,354 сек от съотборника си. След това Верстапен даде трето постижение – на 0,380 сек, което означаваше четвърто и пето място за Мерцедес-ите.

Фетел тръгна пак пръв от фаворитите за полпозишън за последен квалификационен опит. Изостана от собственото си постижение в първия сектор, докато Льоклер направи рекордно преминаване на тази дистанция. Себастиан бе с много ниско темпо и в следващата част от трасето и не довърши обиколката. Шарл дори увеличи аванса си до края на тура и изпревари съотборника си с 0,220 сек. Фетел бе изместен с още една позиция назад и от Хамилтън, който се доближи на 0,191 сек до Льоклер.