Фернандо Алонсо загуби нови точки спрямо водача в класирането Себастиян Фетел в Белгия и това със сигурност не е подобрило настроението му. След надпреварата в Унгария той показа ясно, че не е доволен от колата си и като пожелание за рождения си ден поиска „нечия друга кола“. Във Ферари, където не веднъж са заявявали, че отборът стои над всичко, определено не бяха доволни от критиката и това бе изразено от президента Лука ди Монтедземоло, който заяви, че пилотите идват и си отиват, но Ферари остава.
Настоящият директор в екипа на Мерцедес и трикратен световен шампион Ники Лауда е сред хората, които познават добре обстановката и нагласата в екипа от Маранело. Според него сериозният проблем във Ферари в момента е, че те не успяват да постигнат постоянството, което им е необходимо, за да стигнат до успеха.
„Погледнете развитието им от началото на сезона досега – веднъж са на върха, после са на дъното, после пак са на върха, после пак в нищото“, обяснява Лауда пред RTL. „Те просто не съумяват да поддържат постоянство в развитието си и това са последствията. Но това се случва често там.
Когато караш за екипа на Ферари, трябва да имаш предвид, че колата не винаги ще е върхът, въпреки че би трябвало да е“, заявява бившият пилот на Ферари по повод изказванията на Алонсо. „Механиците работят ден и нощ, за да подобрят болида, който в момента не е на нивото на Ред Бул. А той мърмори непрекъснато. Италианците са много чувствителни в това отношение и той трябва да се научи да ги мотивира.“
С изказванията си той едва ли постига желаната мотивация. Затова Лауда дава съвет, как според него трябвало Алонсо да реагира след второто място в Белгия.
„Италианците очакват той да каже: „Наистина не успях да спечеля, но искам да благодаря на всички вас за усилията. Благодарение на Господ и вашите усилия сме втори и нещата явно вървят във възходяща посока. На Монца очаквам да сме на върха.“ Това е начина да мотивираш италианците.“
Според Лауда, гордостта на Алонсо е доста силна и трудно може да бъде пречупена. Именно тя обаче се явява проблем в определени случаи. Още в Рено и Макларън той не е смятан за особено колегиален, което носи негативи.
„Той е чудесен пилот, но трябва малко да се съобразява с хората около себе си. Проблем е, че той не се стреми да събира симпатиите на колегите си. От спортна гледна точка за мен той продължава да е най-добрият пилот във Формула 1, като комплекс от качества.“