Яри-Мати Латвала спечели първа победа от девет месеца насам. Пилотът на Форд бе най-бърз в рали Уелс, десети кръг от световния рали шампионат. Финландецът поведе от първия ден и не допусна никакви грешки до края на състезанието. Успехът му ще е от огромно значение за отбора, който преживя крайно сериозно разочарование, губейки във Финландия. Този път Форд се справиха прекрасно, въпреки че Петер Солберг изгуби втората позиция и остана на по-малко от секунда зад завършилия втори Себастиен Льоб (Ситроен).
Успехът е втори за годината за Латвала след победата в Швеция. Яри-Мати прекъсна и поредицата триумфи на Льоб, който бе пръв в последните пет старта.
Далеч по-ожесточена бе битката за второто място. Льоб взе позицията преди обедния сервиз, но я загуби в Порт Талбът 2.
– Бе много трудно и определено не можех да вървя по-бързо – сподели французинът. – В предпоследната отсечка предницата занесе в последния завой. През цялото време бях на пълна газ, но както споменах по-рано следобедите ни в Уелс са по-трудни от сутрините.
Целта на Солберг бе да остане фокусиран и да не допуска грешки. Той направи някои промени в настройките си в сервиза, но още преди да потегли за последните три етапа бе категоричен, че ще се радва и на третото място в ралито заради екипа, въпреки че му се иска да е втори.
Мадс Остберг взе четвъртата позиция, въпреки че имаше грижи с двигателя. Норвежецът не сподели за проблемите, за да не тръгне Мико Хирвонен да го преследва.
– Беше наистина чудесна надпревара и съм доволен от уикенда – коментира Остберг. – Днес наистина се тревожех за мотора, защото вървяхме все по-бавно и по-бавно. Работехме изключително упорито, за да не губим твърде много време.
Хирвонен имаше тежък уикенд в Уелс, през който водеше истинска битка да намери достатъчно добър ритъм и увереност в автомобила си.
– Днес темпото бе малко по-окуражително. Хубаво е да финиширам състезанието на такова място, но не дойдохме за такъв резултат – призна финландецът.
Хирвонен бе най-бърз в пауърстейджа и взе три бонус точки за първото си време. Зад него в отсечката останаха Льоб и Латвала.
Истинската драма на деня бе отредена за От Танак. Естонецът държеше през почти цялата дистанция шестото място в генералното подреждане. Той остана без предно дясно колело след удар и това придвижи пилотите зад него с позиция напред. Шести стана съотборникът му Евгени Новиков, който остана доволен и от представянето си, и от успешното сработване с Илка Минор (титулярният му навигатор Денис Жироде все още се възстановява след операция на гърба).
Тиери Нювил постигна целта си да финишира в надпреварата без сериозни грешки, при това седми. Радостен бе и Матьо Уилсън, който взе осмата позиция при завръщането си на трасе. Девети и десети станаха Мартин Прокоп и Насър Ал-Атия.