Яри-Мати Латвала ще се бори за поне втора позиция в предстоящото рали Германия, което ще се проведе в края на тази седмица.
Финландският пилот на Фолксваген се надяваше да се представи на ниво в родината си, където обаче още в самото начало претърпя инцидент и след това трябва да наваксва огромно изоставане. Той подобри значително карането си на асфалт през последните години и сега очаква с нетърпение да покаже, че може да води битка за челните позиции.
– В рали Германия харесвам особено много отсечката Арена Панцерплате. Маршрути като този притежават собствена, уникална привлекателност и би трябвало да ги има в повече надпревари. Някои от пътищата пък напомнят много на тези във Финландия. Има широки места, където наистина можеш да натиснеш газта. А и цялото състезание е на асфалт. Областта с лозята в Мозел е с друг тип характеристики, уникални за световния шампионат. Секциите са брилянтни, когато е сухо. Но тежко ни и горко, ако вали! Миналата година финиширах втори – най-добрият ми резултат в този старт досега. Иска ми се да постигна поне същото класиране, за да мога да дам на толкова отдадения ни тим хубаво подреждане в домашната ни надпревара – обясни Яри-Мати.
Андреас Микелсен също отбеляза колко важно е ралито за Фолксваген. Всички ще са напълно съсредоточени и особено внимателни в Германия.
– Това е първата асфалтова надпревара за годината, но настилката се състои от доста различни типове асфалт. Етапите могат да се разделят на три. Едните са „военните“, където повърхността на пътя е доста агресивна. В лозята пътищата са тесни, тук-там неравни. И накрая, има ги и дистанциите с напълно равен асфалт. За мен Германия е най-голямото предизвикателство от този тип състезания. Направихме тест на асфалт преди ралито и колата ни беше отлична – добави норвежкият пилот.