Начало Рали Латвала с над половин минута аванс в Аржентина

Латвала с над половин минута аванс в Аржентина

36
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала доминира във втория ден от рали Аржентина и увеличи аванса спрямо съотборника си Себастиен Ожие на 31,2 секунди.

Финландският пилот на Фолксваген спечели три от петте съботни отсечки и се възползва максимално от следобедните проблеми на световния шампион.

Това определено бе един от най-добрите ми дни в световния рали шампионат, въпреки че успях и да се завъртя по пътя – призна Латвала. – Драматичните събития само показват каква битка се води за позициите. Трябва да благодаря и на Мика [Антила] за отличните му бележки. Той ме преведе брилянтно през мъглата в девети етап. А отборът ми даде перфектна кола. Има дни, когато всичко работи като по часовник и трябва да се възползваш максимално от подобни възможности.

Ожие също се завъртя, а към края на първата следобедна отсечка имаше проблем с гума, откъдето се повреди и част от автомобила. Разхлабената предна броня падна в следващия етап, нямаше достатъчно охлаждане и съответно мощността падна.

Сторихме всичко, за да намалим разликата, но Яри-Мати направи страхотно представяне и свърши фантастична работа. За съжаление моите грижи се задълбочаваха след проблема с гумата. Завъртането също ми коства време. Но все още нищо не е загубено – в последния ден всичко може да се промени при тези тежки условия – сподели французинът.

Крис Мийк удържа третата позиция, въпреки че също имаше инцидент – с висока скорост едва избегна удар в началото на съботата.

Още от тренировката знаехме, че това ще е най-трудният ден от ралито. Нужен е огромен опит, за да си бърз по този маршрут. Научихме много. Важно е, че успяхме да се опазим от фатални грешки. Сега просто трябва да продължим до края на състезанието – каза пилотът на Ситроен.

Мийк ще има работа в неделя, тъй като Андреас Микелсен се върна в ралито и се изкачи до четвъртата позиция. Норвежецът се опитва да компенсира пропуска от петък и макар да е на близо две минути зад британския съперник, ще се постарае да го настигне.

Пети е Тиери Нювил (състезателят на Хюндай взе етапна победа в Аржентина – първото най-силно време, дадено от различен от екипажите на Фолксваген), следван от Роберт Кубица (полякът за малко не продължи серията си катастрофи), Елфин Еванс, Мартин Прокоп. Топ 10 допълват Насър ал-Атия и Мадс Остберг.