След гръмките трансфери във Формула 1, в Световният рали шампионат явно също предстоят такива. След като стана ясно, че 9-кратният световен шампион Себастиен Льоб ще участва само в избрани надпревари през следващата година се започнаха спекулациите за местата в заводските отбори за идващия сезон. С влизането на Фолксваген през 2013 г. ще имаме вече три такива тима. Сигурно е до момента, че Себастиен Ожие ще управлява едното Polo R WRC. За второто пък се спряга пилотът на Форд, Яри-Мати Латвала. Възможно е също така в борбата за това място да се намеси и Дани Сордо, за когото другият вариант е да кара отново за Продрайв, но това ще стане, ако отбора на Дейвид Ричардс участва във всички кръгове от шампионата.
Форд пък може да предложат на Латвала нов договор. Това обаче е под въпрос. Още през тази зима от екипа обясниха, че разчитат на Латвала в борбата за титлите, като той важеше като поставен спрямо Петер Солберг.
Сезонът започна сравнително добре и скоростта в екипа на Форд бе налице. Последваха обаче множество грешки, които попречиха Льоб да бъде спрян в похода си към своята девета титла. Все пак Латвала успя да спечели в Швеция и Великобритания. Но договорът му с М-Спорт изтича в края на този сезон.
„Не е тайна, че моят контракт изтича в края на годината. Форд за момента са сигурни участници едва до края на следващия сезон, докато Фолксваген със сигурност ще останат повече време“, обясни Латвала дилемата си. „При това положение е трудно да се вземе решение. Работя от доста години за Форд и бих искал да видя отбора световен шампион. Имах много щастливи моменти с екипа. За момента нямам отговор на дилемата. Ще бъде трудно, но трябва да преценя възможностите си. За момента нямам краен срок. И двата екипа са много гъвкави. Не вярвам да взема решение преди Сардиния. Или може би след Испания? Със сигурност ще е преди Монте Карло.“
Латвала е сред търсените пилоти в шампионата, но през този сезон не се представя на особено високо ниво надпреварите на асфалт за разлика от тези на макадам. Именно заради това той направи тренировки на пистата Льо Ман преди рали Франция.
„Карах едноместен болид на академията, както Себастиен Ожие и Мико Хирвонен. Ставаше дума за Формула Рено. Идеята бе да събера повече опит със състезателна кола на асфалт. Голямата разлика се състоеше в това, че настилката често се променяше, както и работата на спирачките. Но болидите са доста различни от нашите коли. Все пак се нуждаех от допълнително упражнения.“