Яри-Мати Латвала е подписал дългосрочен договор с Фолксваген, който влиза в сила за сезон 2013 г., твърди английското списание Аутоспорт. Информацията е на неназован финландски източник, като официален коментар от страна на пилота няма. Моторспорт директорът на Фолксваген Крис Нисен (който скоро ще бъде заменен от Йост Капито) обаче отхвърли предположенията, че е сключена такава сделка.
– Ще съм много щастлив, ако Латвала се интересува от тима ни, макар че са му нужни още няколко старта, за да докаже, че може да стои на пъти – коментира той.
Единственият засега титуляр в отбора Себастиен Ожие сподели, че Яри-Мати е един от най-бързите рали пилоти в света и наистина много симпатичен човек. Французинът смята, че би се разбирал добре с него.
Шефът на М-Спорт и Форд във WRC Малкълм Уилсън бе категоричен, че възнамерява да запази Латвала, чийто договор изтича в края на тази година. Самият състезател сподели единствено, че е твърде рано да се обсъжда въпросът къде би могъл да кара догодина, а той е съсредоточен изцяло върху сезона си с Форд.
– Говорили сме и с Фолксваген, и с Форд – заявява мениджърът на финландеца Тимо Юхки. – Причината, която би ни накарала да напуснем Форд, е липсата на дългосрочно споразумение от тяхна страна да се състезават във WRC. От дискусиите ми с Крис Нисен и Карлос Сайнц изглежда, че те разполагат с добра основа, правилните хора и технически са подготвени с автомобила.
Фолксваген ще се върне в световния рали шампионат догодина, а в момента Ожие работи по Поло R WRC, с което ще се състезава тогава. Себастиен поддържа форма с участие в надпреварите от тазгодишното първенство, но с Шкода Фабия S2000.
Междувременно стана ясно, че Латвала е предложил да отстъпи статута си пилот номер 1 във Форд в полза на Петер Солберг. Причината бе поредната му катастрофа – в Португалия. Яри-Мати натрупа доста инциденти в първите четири кръга от шампионата, но получи пълната подкрепа на Уилсън.
– Той наистина го предложи. Заяви, че може би е настъпил моментът за промяна. Ние обаче ще се справим със ситуацията като му дадем цялата си подкрепа. За мен той е единственият пилот, който може да победи Себастиен Льоб в директна битка. Да, три грешки за четири ралита не са малко, но той показа многократно, че в момента е най-бърз от всички. Яри притежава всичко необходимо, за да си стъпи на краката. А ако ние позволим да се разцепим като отбор, тогава вече е свършено с нас – обясни англичанинът.