Начало Рали Латвала най-после се качи на подиума с Фолксваген, Микелсен трупа опит

Латвала най-после се качи на подиума с Фолксваген, Микелсен трупа опит

36
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала започна трудно сезон 2013 г. в световния рали шампионат, но най-после може да си поеме глътка въздух. Финландецът и навигаторът му Мика Антила се класираха трети в четвъртия кръг от шампионата в Португалия.

Технически проблем в тяхното Поло R WRC бе причина за забавяне в последния ден. В противен случай успехът на Фолксваген щеше да е двоен, след като Себастиен Ожие и Жулиен Инграсиа спечелиха надпреварата. Латвала обаче бе доволен и на последното място на почетната стълбичка, като се има предвид колко по-малко време има зад волана на автомобила спрямо съотборника си.

Много съм щастлив да застана на подиума за първи път с Фолксваген. Началото на сезона ни бе трудно, но лошият ни късмет най-после свърши. Сега се чувствам наистина чудесно в Поло R WRC и мисля, че съвсем скоро ще се справяме дори още по-добре – обясни Яри-Мати след финала. – Състезанието бе труден тест и за пилотите, и за колите. Маршрутът бе претърпял сериозна ерозия през зимата. Твърдата почва и многото камъни поставиха на изпитание автомобилите. Състезатели и навигатори трябваше да са нащрек и да разполагат с перфектни бележки, за да преминават безопасно етапите. Механиците ни свършиха перфектна работа в последния ден. Всичко това ми дава голям кураж преди следващите надпревари и вече нямам търпение за Аржентина след три седмици – допълни Латвала.

Рали Португалия бе състезателен дебют за Андреас Микелсен и Мико Маркула с Фолксваген.

Норвежецът свърши точно това, за което бе помолен от отбора преди състезанието: трупаше опит, внимаваше в етапите и това бе възнаградено с шесто място и 8 точки.

Научавах нещо във всеки един изминат метър по време на първото си рали с Поло R WRC – потвърди самият Микелсен. – Целта ми бе да събера колкото се може повече опит. И вече имам куп идеи как бихме могли да подобрим представянето си в бъдеще. С Поло-то всичко се случва далеч по-бързо, отколкото съм свикнал с автомобилите Супер 2000. Бележките ми пък бяха прекалено подробни, особено за бързите секции. На Мико му дойде в повече да ги чете, а на мен – да ги обработвам. Ще поработим върху това. Аеродиманиката на Поло-то е особено впечатляваща. Завоите се преминават с особено висока скорост. При това положение не използвах пълния потенциал на колата, но просто не иска да поемам каквито и да са рискове. Като цяло съм много щастлив от дебюта си с Фолксваген. Отборът ме прие страхотно и бих искал да им благодаря за това – добави Андреас.