Начало Рали Латвала начело преди последния ден на рали Уелс

Латвала начело преди последния ден на рали Уелс

24
0
рали Уелс,Себастиен Льоб

Яри-Мати Латвала е начело във временното генерално класиране в рали Уелс преди последния ден на надпреварата. След днешните шест скоростни отсечки пилотът на Форд е с аванс от 6,1 секунди пред Себастиен Льоб (Ситроен). Той бе по-бърз през всичките етапи от французина и определено се чувства окрилен от темпото и скоростта си.

Утре сутринта трябва да съм с много ясно съзнание. Уверен и толкова искам да победя. Може би Льоб не бяга толкова упорито, след като вече е световен шампион, но аз съм решен да успея! – коментира Латвала.

Себастиен не се отказа от борбата, след като стана ясно, че спорът за титлата е решен в негова полза. Той обаче не разбра откъде идва разликата в скоростта и защо е толкова назад спрямо съперника си.

На моменти днес беше прекалено хлъзгаво и нямах никакво сцепление. Загубих време и при преминаването на вода следобед. Нищо не мога да направя. Може би Латвала е много по-бърз от мен, може би ние разчистваме трасето в известна степен. Гледайте видеото, няма да видите грешки. Просто не знам – заяви вече осемкратният шампион.

Трети в подреждането продължава да е Мадс Остберг, но той имаше крайно сериозни проблеми следобед. Още от 15-тия етап усети, че нещо не е наред с двигателя, макар да не бе ясно какво точно се случва. До края на отсечките не смееше да го изключи, тъй като не бе сигурен дали ще успее да потегли отново. Надяваше се в сервизния парк отборът му да установи проблема и да го оправи.

Крис Мийк за сметка на това бе като прероден по трасето, тъй като механиците му оправиха техническите грижи от сутринта и автомобилът му бе като нов (според собственото му определение). Местната звезда е амбициран да настигне и изпревари четвъртия в класирането до момента Хенинг Солберг, чийто брат Петер пък прекрати участието си в надпреварата. От Танак за малко да сподели участта на световния шампион за 2003 г., след като повреда го забави, а карането му бе повече като пързаляне – чакълът по настилката от сутринта липсваше следобед и това затрудни максимално състезателите.

Последният ден на рали Уелс включва шест отсечки и започва рано сутринта. Пауърстейджът е насрочен за обяд местно време, а след това е финалът на последния кръг от световния рали шампионат за 2011 г.