Начало Рали Латвала на 30 сек пред Льоб след първите две отсечки на рали...

Латвала на 30 сек пред Льоб след първите две отсечки на рали Монте Карло

44
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала (Форд) води след първите две отсечки на рали Монте Карло. Финландецът е на 30 секунди пред Себастиен Льоб (Ситроен). Трети е съекипникът му Петер Солберг (на 40,8 сек).

Зимата връхлетя пилотите с пълна сила днес. Първият етап (Льо Мулиньон – Антреже, 36,87 км) бе основно сух, макар на места да имаше мокри петна и черен лед. Имаше завъртания, но нищо опасно не се случи – състезателите бяха и доста внимателни.

В края на отсечката Льоб бе начело само със секунда пред Дани Сордо (Мини) и на близо 15 пред съотборника си Мико Хирвонен.

Голямото разместване дойде във втората отсечка преди обедния сервиз (Бурзе – Сен Мартиал, 30,48 км). Повече от половината трасе бе покрито със сняг. Някои от екипите – сред тях и Ситроен – решиха да изпробват нещо различно с гумите.

Кръстосахме гуми с шипове и софт сликове – обясни Льоб. – Беше наистина трудно, имаше много сняг в етапа. Никога преди не сме експериментирали така.

Идеята бе и да се запази баланса в автомобилите, но в отделни завои се получи пързаляне там, където стъпваха сликовете. Опитът не се получи особено добре, тъй като французинът отстъпи лидерството на Латвала. Пилотът на Форд го изпревари при това с половин минута при положение, че след първата отсечка изоставаше с повече от 20 секунди! Хирвонен и Тиери Нювил с третия Ситроен също трудно преминаха тридесетте километра, като белгиецът коментира, че изобщо не се наема да прогнозира какво ще се случи следобед, когато същите две отсечки ще бъдат повторени.

Дани Сордо пък удари Мини-то си в стена и имаше информация, че е със счупено задно окачване. По-късно от Продрайв съобщиха, че всичко е наред с колата и той ще продължи. В Монте Карло няма суперрали, така че всяка катастрофа и по-сериозна повреда означава край на участието.

По време на обедния сервизен парк състезателите и екипите внимателно оглеждаха колите на съперниците си, обръщайки специално внимание на гумите. Всички отбори бяха категорични преди надпреварата, че изборът кои смеси да се използват в отделните етапи най-вероятно ще е решаващ за развоя и изхода на ралито.