Пилотите на Форд Яри-Мати Латвала и Петер Солберг ще опитат всичко възможно, за да демонстрират за последно този сезон значително подобрената си скорост на асфалт. Това ще стане в предстоящото рали Франция, където точно преди 12 месеца тимът за първи път показа, че може да се бори със Ситроен на тази настилка. Тазгодишният маршрут е нов почти наполовина, като освен това са добавени още 70 състезателни километра. Базата отново е в Страсбург, а по отсечките нерядко се достигат скорости от порядъка на 200 км/ч.
Изборът на гуми отново ще е един от най-важните фактори в битката за победа. Ранната есен и непредсказуемостта на времето в района на Елзас ще направят работата на екипите наистина трудна.
Латвала, който спечели последния кръг в Уелс, се подготви за асфалтовото изпитание с еднодневен тест на пистата Льо Сарт във Франция, където се провеждат легендарните 24 часа на Льо Ман. Там му помагаше бившият пилот от Индикар Дидие Андре, с когото финландецът работи по избирането на траектории, точки за спиране и т.н. След това Латвала направи и два дни тренировки с Фиеста RS WRC в Елзас.
– Времето беше променливо, така че имахме шанса да караме и с мокри, и със сухи гуми. Аз лично бях доволен, тъй като трябваше да адаптирам карането си за дъждовни условия и ще мога да използвам наученото в ралито – заяви 27-годишният състезател, който бе четвърти във Франция през 2010 и 2011 г. – Добрите резултати помогнаха за увереността ми, а и миналата година скоростта ми във френския кръг бе на ниво. Иска ми се да мога да водя битка за първите позиции. Реалист съм и знам колко трудно ще е това на асфалт, но поне целта е такава.
Яри-Мати допълни, че характеристиките на отсечките във Франция са доста различни в сравнение с тези в Германия, където стана втори през август.
Съотборникът му Петер Солберт пък е печелил рали Франция – през 2003 г., когато стана и световен шампион, а надпреварата бе на Корсика. Най-добрият му резултат в Елзас е трето място от 2010 г.
– Пътищата са бързи, настилката – гладка, така че гумите няма да се износват прекалено много и съответно това няма да е проблем. Единственото неизвестно по отношение на гумите е времето, тъй като трябва да сме сигурни, че сме направили правилния избор. При променливи условия това може да е разликата между победа и загуба. Скоростта ни в предишната асфалтова надпревара в Германия бе добра. Очаквам и сега да сме бързи и да продължим да напредваме на такава настилка – каза норвежецът.