В може би най-добрата си форма за състезания на асфалт се намира пилотът на Форд Яри-Мати Латвала, смята самият състезател. Финландецът спечели последната за 2011 г. надпревара в Уелс (част от трасето бе на такава настилка) след фантастично каране и сега е готов за подиум в първия кръг от новия шампионат в Монте Карло.
Досега Ситроен и Себастиен Льоб окупираха подиумите в стартовете на асфалт. Осемкратният световен шампион започна кариерата си като специалист на такъв тип трасе и до ден-днешен е смятан за един от най-добрите в историята на ралитата.
Латвала обаче постепенно подобряваше представянията си през миналия сезон, за да се стигне до наистина изключителното му каране в края на годината. Това, вярва пилотът, може да се окаже изключително важно през настоящия сезон, когато негов съотборник ще е Петер Солберг. Мико Хирвонен вече е в Ситроен при Льоб.
– Чувствам, че съм по-конкурентоспособен на асфалт от когато и да било – убеден е Латвала. – Всичко е налице, за да запишем успешна година – силен екип, добра кола и двама чудесни пилоти. Трябва да напаснем нещата за целия сезон, а ако го направим, ще сме в състояние да се борим за конструкторската и пилотската корони. Карам Форд вече няколко години, но сега имам може би най-добрия шанс за победа.
Яри-Мати е наясно, че да предизвикаш петкратния победител в Монте Карло Льоб на любимата му настилка е огромно предизвикателство. Той обаче вече получи признанието на французина по време на онази забележителна надпревара в Уелс. Себастиен лично поздрави колегата си за карането му крайно трудните отсечки в уелските гори.
– Започнахме 2010 и 2011-та с победи. Трудно ще е да се боря с експертите на асфалт, но финал в топ 3 би бил чудесен старт преди ралитата, които все още ми пасват повече – допълни финландецът.