Въпреки все по-обсъжданите теми като консумацията на гориво и емисиите на СО2 изпълнителният директор на Ламборгини Щефан Винкелман е категоричен, че компанията никога няма да може да постигне целите, поставени от правителствата в ЕС. Според него обаче това не е никакъв проблем.
Докато основният конкурент Ферари обмисля да замени своите големи V10 и V12 двигатели с по-малки и по-ефективни турбо V8 агрегати, от Ламборгини са категорични, че да се намаляват цилиндри и да се намалява скоростта е безсмислено. И Винкелман е сигурен, че светът трябва да се примири с това, като той подчертава един основополагащ факт на тезата му – за изминалата година са купени 2604 автомобила Ламборгини, като почти всички собственици не ги карат за повече от 8000 км годишно. Затова и влиянието по отношение на емисиите е много малко в глобален мащаб. Е, разбира се, V10 двигателят на Гаярдо LP-560-4 с мощност от 560 к.с. определено не впечатлява с добра консумация на гориво (14 л/100 км) при комбиниран цикъл, но всъщност моделът се намира по този аспект пред много от произвежданите в Щатите серийни автомобили.
Но като се изключи влиянието, Винкелман казва, че не вярва някога компанията да отговори на изискванията в Щатите и Европа. Именно този тип мислене е доста опасен и непрактичен за големи компании като Фолксваген, броят на продажбите на които определено е гигантски в сравнение с този на Ламборгини.
Производителят на спортни автомобили пък по никакъв начин не се бори за огромни продажби, нито пък търси някакъв бърз растеж. Компанията по-скоро възнамерява да продължава да се развива като производител на ексклузивни суперавтомобили, които да впечатляват с качество. Но засега Винкелман не планира да се бори за някакви стандарти за емисии на СО2 или разход на гориво.