Лада ще модернизира максимално дизайна на колите си, заяви директорът на този департамент на Авто ВАЗ Стив Матен. Това е опит да се повтори успеха на Kia, където Петер Шрайер трансформира изцяло имиджа на корейската марка благодарение пълна промяна външния вид на моделите. Според Матен растежът в продажбите на Kia в голяма степен се дължи именно на новия дизайн и той би желал да повтори това в работата си с Лада.
Една от най-често отправяните критики към моделите на руската марка е, че са с остарял външен вид. За пример се дава SUV-ът Нива например, който на практика не е пипан през почти четирите десетилетия на съществуването си.
– Всичко това сега се променя и ще видите за какво иде реч в бъдеще. Ще има интензивна модернизация, въвеждане на напълно нов дизайнерски език и ДНК, които ще повлияят на имиджа на бранда – обясни Матен в интервю за Аутомотив Нюз Юръп.
48-годишният англичанин започва кариерата си в Mercedes-Benz, оглавява дизайнерския отдел на Volvo от 2005 до 2009 г. и бе назначен на този пост в Лада през 2011 г.
– Във Volvo трябваше да придам на моделите по-привлекателен вид. Тук, в Авто ВАЗ, е нужно да сторя същото – заяви той.
Първите черти на новия дизайн бяха загатнати в концепцията Лада X-Ray, показана на автомобилния салон в Москва миналата година. Той ще трябва да е такъв, че колите да излъчват усещане за издръжливост, за да не се отблъснат местните потребители, смята Матен.
– Не говорим за въвеждането на свръхсложни линии, водещи във всевъзможни посоки, каквито може би има при някои марки. (В Русия) има силен контраст между сезоните – дълга и студена зима срещу наистина топло лято. Има разлика в това как са разпределени благата и средствата между градовете и селата, източната и западната част на страната. Точно част от този контраст искам да уловя и пресъздам в моделите – допълни той.
Матен говори основно за Русия и тамошния пазар, но е убеден, че колите ще са привлекателни и за чужди потребители.