Яри-Мати Латвала ще се състезава с екипа на Тойота през 2017 г. според добре запознати източници. Финландският пилот остана без отбор след внезапното оттегляне на Фолксваген от световния рали шампионат. Отиването му в Тойота пък стана възможно, след като бившият му съекипник Себастиен Ожие не хареса новия Ярис WRC на теста, който направи наскоро.
От Тойота бяха обявили привличането като титуляр само на Юхо Ханинен. Японският производител се завръща във WRC след 16-годишно отсъствие. Очаква се също така да има автомобил във WRC2 за Есапека Лапи.
Яри-Мати отказа да потвърди, че е постигнал договорка с Тойота.
„Заедно с мениджъра ми Тимо Юхки преговаряме сериозно с Томи [Макинен], но не мога да ви кажа, че съм подписал”, заяви финландецът пред Аутоспорт. „Преди седмица щях да кажа, че е малко вероятно да съм в Монте Карло. Сега съм малко по-уверен. Производителите наистина искат Себастиен и му позволяват да тества колата. На мен не. Разбирам ги, но да не забравяме, че от Ситроен например не пожелаха да му дадат автомобила си.”
Скоро се очаква и решението на Ожие какво ще прави през следващия сезон. Опциите на четирикратния световен шампион се сведоха до М-Спорт и частен екип с вече готовото Поло на Фолксваген за 2017 г. Той не е склонен да сключи договор с отбор, чийто автомобил не е карал, какъвто е случаят със Ситроен. Французите обаче така или иначе имат затруднения да осигурят необходимите пари за връщане на Ожие в тима. От Хюндай заявиха, че нямат място за него.
Смята се, че вариантите за Андреас Микелсен са същите като при Себастиен. Във Волфсбург са готови да съдействат на частен тим с всичко, включително специалисти и механици от току-що разформирования отбор, стига да не им се налага да харчат никакви средства. Според непотвърдена информация интересът към новото Поло и събирането на екип е от Близкия изток.