Яри-Мати Латвала излезе начело в рали Швеция, втори кръг от световния рали шампионат, след като Тиери Нювил катастрофира в последната отсечка за деня. Белгиецът имаше 43,3 секунди аванс преди суперспециалния етап Карлщад 2. По време на дистанцията той удари бариера и загуби колело, като при катастрофата се повреди и системата за управление. Това е втора поредна надпревара, в която Нювил губи по такъв начин лидерството.
„Наистина не мога да опиша как се чувствам в момента”, призна Нювил. „Беше внезапен край на ралито. През цялата събота се стараехме да вървим с постоянно темпо, да контролираме ситуацията. Не искахме повторение на Монте, а точно това се случи. Разочарован съм за тима, за Никола (Гилсул – навигаторът му, б.а.), но трябва бързо да оставим зад себе си това чувство. Не можем да се съсредоточаваме прекалено върху такива неща, независимо колко са неприятни. Убедени сме, че имаме нужното темпо и съм сигурен, че резултатите ще дойдат. Утре ще се върнем по Рали2 и ще се борим за точки в пауърстейджа. После отново ще водим битка в Мексико.”
Such a big shame for the rally leader, @thierryneuville. He has a broken steering. pic.twitter.com/68Z7pxF5AK
— Rally Sweden (@RallySweden) 11 February 2017
Грешката на Нювил бе шанс за Латвала. Финландецът е с 3,8 сек пред От Танак от М-Спорт. Трети е Себастиен Ожие – на 16,6 сек зад бившия си съотборник.
Междувременно Мадс Остберг спечели тазгодишното награда за най-дълъг скок на Колинс Крест. Неговото постижение бе 44 метра.
„Чест е да съм в този престижен клуб”, заяви Остберг.
През деня се случиха и други инциденти. Крис Мийк отново пропиля шанса си за добър резултат. Той изтърва задната част на Ситроен-а си в 14-ата отсечка и излетя от трасето. С помощта на зрители се върна на пътя, но загуби над осем минути. Симоне Темпестини катастрофира в същата отсечка, разрушавайки задната част на своя DS3 R5.
Final numbers of the day after SS15 Karlstad SSS2. #RallySweden pic.twitter.com/uKp9qf5gr4
— Rally Sweden (@RallySweden) 11 February 2017