Навигаторът Габен Моро се връща на трасе след тежката катастрофа, която претърпя в Германия. Той ще се събере с пилота Стефан Льофебр за първи път след инцидента този уикенд в рали Дю Вар. Надпреварата е последен кръг от френския рали шампионат. Льофебр вече кара в Уелс, но завръщането на навигатора бе забавено от по-тежките му контузии при инцидента, който се случи с над 160 км/ч.
„Чувствам се добре, всичко е прекрасно и сме готови за старт”, заяви Моро пред wrc.com. „За душата ми е добре да съм тук, както и за физическото ми състояние. Ще помогне за още по-бързото ми пълно възстановяване.”
Габен добави, че шейкдаунът вчера е преминал добре: „Хубаво е да мислиш за ралито и нищо друго. Всичко останало е в миналото.”
Льофебр каза от своя страна, че се радва на завръщането на Моро в навигаторската седалка.
„Всичко е готово, но условията в самата надпревара ще са различни от тези в тренировките. Ще опитам да карам като във WRC, без да се замислям особено. Това е перфектното рали за подготовка за Монте Карло”, добави пилотът.
Льофебр и Моро катастрофираха по време на втория ден от рали Германия. Навигаторът бе със счупвания на десен крак и лява ключица, с пукнат прешлен, както и с фрактура на дясна тибия. Той бе опериран малко след инцидента, за да бъде третирано счупването на глезена. Льофебр бе в малко по-добро състояние.
„Бях отбелязал десен завой, който може да бъде пресечен напряко. Започнах да завивам малко по-рано, взимайки предвид оставените от други екипажи следи, но колата излетя към външната страна на кривата и ударихме поредица хинкелщайни. Последният камък обърна автомобила и излетяхме в дърветата. Това причини повечето щети”, обясни пилотът.
Стефан допълни, че колата е предпазила него и копилота му. Техният Ситроен DS3 WRC бе с подсилени секции, които не са задължителни, но екипажът бе предпочел да ги има в колата си.