Люис Хамилтън успя да спечели Гран при на Русия на пистата в Сочи и да увеличи преднината си в класирането при пилотите. Второто място остана за неговият съотборник в екипа на Мерцедес, Нико Розберг, а трети завърши Валтери Ботас с Уилямс. По този начин Мерцедес спечели и титлата при конструкторите.
Пилотите на Макларън, Дженсън Бътън и Кевин Магнусен, заеха четвърта и пета позиции, следвани от Фернандо Алонсо с Ферари и Даниел Рикиардо с Ред Бул. Останалите места в топ 10 бяха заети от Себастиян Фетел (Ред Бул), Кими Райконен (Ферари) и Серхио Перес (Форс Индия).
Времето преди началото на състезанието бе чудесно както през целия уикенд. Температурата на въздуха бе 22 градуса, докато тази на асфалта надвишаваше 30.
Нико Розберг направи много добър старт и се залепи зад съотборника си Люис Хамилтън. Германецът го атакува в първия завой и успя да го изпревари, но при спирането за втория блокира и двете си предни гуми, което доведе до сериозно деформиране на гумите. Той бързо върна позицията на съотборника си, а зад него се наредиха Ботас, Бътън и направилия за пореден път чудесен старт Фернандо Алонсо.
Жан-Ерик Верн бе успял да стигне до шестата позиция, следван от Магнусен, Фетел, Рикиардо, Квят и Райконен.
Розберг влезе в бокса още след първата обиколка и излезе едва на 20-а позиция, като зад него се нареди единствено Фелипе Маса, който също мина през бокса. Розберг сложи медиум гуми, който според рейс инженера му можеше да са достатъчно добри за покриването на цялата оставаща дистанция.
Магнусен и Фетел успяха изпреварят бързо Верн, а отпред Хамилтън започна да отваря преднина спрямо втория Ботас. Десет обиколки след началото финландецът бе на почти 3 секунди зад водача. Третото място на Бътън изглежда бе под въпрос заради движещия се зад него Фернандо Алонсо. Магнусен бе пети, следван от Фетел и Рикиардо.
Австралийският пилот на Ред Бул влезе в 11-ата обиколка в бокса, докато Райконен успя да изпревари Даниел Квят.
Хамилтън продължаваше да увеличава преднината си пред Ботас, като в 18-ата обиколка тя вече бе 6,3 сек.
В 22-ата Бътън влезе в бокса и излезе на осма позиция, докато Ботас започваше да губи сериозно време спрямо водача, чиято преднина се бе увеличила до 13 сек. Междувременно Розберг бе успял да си пробие път напред и бе с позиция пред Бътън. Той мина още позиция напред, след като Алонсо влезе в бокса в 25-ата обиколка, но проблем с предна гума забави механиците.
Ботас и Магнусен влязоха за нови гуми в 26-ия тур и от челото само Хамилтън и Фетел все още караха с първия си комплект гуми. Ботас и Розберг бяха пилотите зад първите двама.
В 27-ата обиколка Хамилтън спря в бокса за бърза смяна на гуми и отново излезе начело. Същото направи и Себастиян Фетел, три тура по-късно, като в същото време Розберг успя да изпревари и Ботас. По този начин той се нареди на втора позиция, но на 18 секунди зад своя съотборник.
Така след първите спирания Хамилтън продължаваше да води, следван от Розберг, Ботас, Бътън, Магнусен, Алонсо, Рикиардо и Фетел. По всичко изглеждаше, че Розберг ще успее да завърши състезанието само с едно спиране, след като десет обиколки преди финала той продължаваше да се движи с изключително добро темпо. Преднината му спрямо Ботас бе над 5 секунди, а изоставането спрямо Хамилтън бе 18 сек.
Алонсо и Рикиардо се бореха шестата позиция, но испанецът изглежда нямаше особени проблеми да държи съперника си зад себе си. Фетел и Райконен заемаха осма и девета позиция, като Перес се опитваше да се доближи до втория болид на Ферари, но бе спрян от своя рейс инженер, който на няколко пъти го предупреди за прекалено висок разход на гориво.
Ботас се опитваше да притисне Розберг, който въпреки че караше повече от 50 обиколки с медиум сместа продължаваше да поддържа сериозно темпо. Германецът успя да удържи преднината си докрая, въпреки рекордните обиколки на финландския си съперник.
Докрая сериозни промени в челото не настъпиха и така Люис Хамилтън постигна четвърта поредна победа и да увеличи преднината си пред своя съотборник на 17 точки. Розберг и Ботас заеха другите две места на подиума. Дженсън Бътън и Кевин Магнусен се класираха четвърти и пети, а шестото място остана за Фернандо Алонсо. Останалите места в топ 10 заеха Даниел Рикиардо, Себастиян Фетел, Кими Райконен и Серхио Перес.
Така три състезания преди края Мерцедес успя да спечели и на практика титлата при пилотите. Борбата при пилотите пък остава открита.