Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Люис Хамилтън спечели Гран при на Испания

Люис Хамилтън спечели Гран при на Испания

69
0

Люис Хамилтън спечели Гран при на Испания, пети кръг от световния шампионат на Формула 1. Втори завърши Себастиан Фетел (Ферари), а на подиума се качи и Даниел Рикиардо (Ред Бул).

Преди състезанието бе обявено, че Щофел Вандоорн е със сменени компоненти на задвижващата система. Това доведе до санкция преместване с 10 места назад на грида, което нямаше особено значение за белгийския пилот, който така или иначе трябваше да потегли от дъното на стартовата решетка.

Поредният прекрасен, слънчев ден посрещна екипи, гости и публика на пистата Каталуния. В началото на надпреварата температурата на въздуха бе 24 градуса, тази на пистата – 44. Официалната прогноза сочеше, че шансът за дъжд е 10%.

На старта Хамилтън се забави и Фетел го изпревари.

Кими Райконен и Макс Верстапен се удариха, като финландецът счупи предно окачване. „Окачване е!”, извика и пилотът на Ред Бул по радиото. Фернандо Алонсо също излетя от трасето след удар от Фелипе Маса. Рейс контролът съобщи, че ще разследва инцидентите в първия завой. Макс успя да прибере колата си в бокса, докато Кими спря на пистата.

Фетел избяга на 2,8 сек пред Хамилтън за три обиколки. Ботас бе трети, следван от Даниел Рикиардо, Серхио Перес, Естебан Окон, Нико Хюлкенберг, Кевин Магнусен, Карлос Сайнц, Ромен Грожан.

Стюардите бързо решиха, че няма да предприемат по-нататъшни действия за инцидента между Райконен и Верстапен. Този с Алонсо и Маса се разглеждаше допълнително, както и участието на Ботас в първия сблъсък.

„Не е лесно да поддържам темпото му”, обади се Хамилтън по радиото. Разликата между него и Фетел обаче бе сравнително постоянна – 2,6 – 2,7 сек. В 12-ия тур падна до 2 секунди. От Пирели очакваха първите спирания в бокса да започнат около 20-а обиколка, но пилотите на Макларън смениха гуми още в 13-ата.

Същото сториха Магнусен и Сайнц, които за малко не се удариха на излизане от питлейна. Пилотът на Торо Росо бе принуден да отстъпи в тревата. „Той ме избута”, ядосано каза по радиото Карлос.

Фетел също влезе в бокса – в 15-а обиколка, като всички сложиха нов софт. Себастиан излезе зад Рикиардо, когото бързо изпревари за третата позиция. Междувременно от питуола на Мерцедес се обадиха на Хамилтън: „Това е шансът, Люис. Дай всичко от себе си.”

Хамилтън остана на пистата и дори каза на екипа си, че би могъл да извлече още нещо от колата. Всъщност започна да дава времена с около две секунди по-слаби от тези на Фетел. „Опитваме се да създадем възможности за по-нататъшен етап от надпреварата”, отговориха от тима.

Люис влезе в бокса в 22-ия от общо 55 тура и сложи гуми медиум, докато стюардите пък съобщиха, че няма да предприемат действия относно бурното излизане на Сайнц и Магнусен от питлейна. Рикиардо също смени гуми, като и той предпочете по-твърдата смес. Само Ботас остана без пит, а Фетел се бе залепил за него и го атакува в 24-а обиколка, но първият му опит бе неуспешен.

Германецът не се отказа и в следващия тур задмина съперника от Мерцедес. Почти веднага след това и Хамилтън вече бе пред съотборника си.

Валтери най-накрая влезе в бокса в 27-а обиколка, сложи гуми медиум. Хамилтън попита какво е темпото на Фетел начело, а отговорът бе, че износването на гумите ще му позволи да остане близо до пилота на Ферари. Разликата помежду им бе 5 секунди, Ботас бе трети – на 28,7.

„Трябва да вървим с темпото на Фетел и след това да намалим разликата”, бе съобщението от Мерцедес към Хамилтън. Англичанинът изобщо не бе уверен, че е в състояние да го постигне и от екипа му напомниха, че в края на надпреварата Себастиан ще е с по-бавния тип гуми медиум.

Алонсо отново бе в бокса точно в средата на състезателната дистанция. В 34-ата обиколка Маса и Вандоорн се удариха. Белгиецът излетя в зоната с чакъл и отпадна, а колоната влезе в режим на виртуален сейфти кар.

Хамилтън смени гуми в 37-ия тур и този път взе софт. Фетел на свой ред бе при механиците в следващата обиколка и сложи медиум. При излизането от питлейна той се удари леко с Хамилтън, но все пак се измъкна напред.

„Това беше опасно”, бе реакцията на Люис по радиото. Англичанинът атакува отново, като точно в този момент съотборникът му Ботас отпадна от състезанието, а двамата със Себастиан навлязоха в трафик.

В 42-ата обиколка Фетел водеше пред Хамилтън. Рикиардо вече бе трети, следван от Перес, Окон, Хюлкенберг, Верлайн, Сайнц, Магнусен. Люис бе на 0,65 сек зад Фетел, атакува и го изпревари на старт-финалната права и от външната страна на първи завой в 44-и тур.

„Никакъв шанс”, каза по радиото Фетел. От Ферари отговориха: „Не се отказвай, той ще има проблеми с гумите.”

В 45-ата обиколка стюардите обявиха, че няма да разследват сбутването на Фетел и Хамилтън. Пилотът на Мерцедес попита тима си дали трупа достатъчно преднина, тъй като задната част на колата му започва да прегрява: „Трябва да има дистанция помежду ни, той ще е по-бърз накрая.”

„Гумите му може би прегряват”, съобщиха от Ферари на Фетел.

„Това може да е отпреди няколко обиколки, когато беше зад мен”, анализира немският пилот.

„Не е лесно да избягам напред от него”, бе следващата реплика на Люис. Разликата все още бе под или съвсем малко над 2 секунди.

11 тура преди финала Хамилтън бе на 3,3 сек пред Фетел. След това се увеличи до 4,3. От Мерцедес казаха на Люис, че вече няма как съперникът му да е на три стопа.

Себастиан попадна в трафик и отново се озова зад… Маса. „Защо постоянно се оказва Маса?”, бе реакцията на пилота на Ферари. „Мисля, че го е страх от мен”, каза бразилецът.

До края на надпреварата нямаше съществени размествания в подреждането и Люис Хамилтън спечели Гран при на Испания пред Фетел и Рикиардо. Четвърти и пети се класираха пилотите на Форс Индия Перес и Окон. Топ 10 допълниха Хюлкенберг, Сайнц, Верлайн (с наказание +5 сек към времето му), Квят, Грожан.