Люис Хамилтън спечели втората си световна титла във Формула 1 с блестяща победа в Гран при на Абу Даби, с която приключи сезон 2014 г. Големият му съперник Нико Розберг остана една 14-ти с много големи проблеми в колата. Люис изпревари Нико още на старта и диктуваше темпото преди немският пилот да загуби скорост и в най-голям съперник на англичанина да се превърне Фелипе Маса. Бразилецът с отлично каране и стратегия се опита да изпревари Хамилтън накрая, но не успя и остана втори пред съотборника си в Уилямс Валтери Ботас. Отлично състезание направи отново Даниел Рикиардо – тръгна от бокса, но завърши четвърти пред Дженсън Бътън, Нико Хюлкенберг, Серхио Перес, Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо.
След снощната дисквалификация пилотите на Ред Бул стартираха от бокса и наистина направиха едно от най-силните си състезания, но всички погледи бяха вперени в първата редица, където бяха Нико и Люис.
Температурата на асфалта преди старта бе 33 градуса. Нико каза преди влизането в колата, че е спал добре предишната нощ, Люис изглеждаше нервен. Малко по-чиста бе дясната част на пистата, на която бяха нечетните позиции. Само четирима започваха състезанието с по-твърдите гуми софт – Кевин Магнусен, Жан-Ерик Верн, Серхио Перес и Нико Хюлкенберг. От бокса Фетел и Рикиардо също тръгнаха със софт и този избор се оказа отличен, защото в края сложиха суперсофти и си пробиха път напред.
Мика Хакинен посъветва своето протеже Ботас, който бе трети на старта, да стои далеч от двата Мерцедес-а, но той тръгна толкова внимателно, че остана едва осми в първата обиколка! След изгасването на светлините Люис направи великолепен старт и поведе през Розберг, трети бе Маса пред Бътън, Райконен и Алонсо.По-назад в коланата Магнусен и Сутил се сбутаха и по пистата имаше малко отломки, но то не влияха на голямата битка напред.
Още в загряващата обиколка Люис подготви по-добре работата на съединителя спрямо сцеплението. Първата позиция му даваше предимство в избора на стратегия, а и той веднага направи най-бързата обиколка. Тони Рос пък каза на Нико, че може да очаква повече грейнинг на предна дясна гума, отколкото на задните. Нико започна да губи по 0,3 сек в последния сектор в по-бавните завои.
Още в шестата обиколка от общо 55 Алонсо пръв спря за смяна на гуми, като преди това изпревари Кими, докато двамата се бореха с Квят. Алонсо сложи отново гуми суперсофт. Това означаваше доста агресивна стратегия и имаше скорост в не малка част от състизанието, но в края едвна с Кими завършиха едва девети и десети. След 8 обиколки Люис имаше аванс от 2,7 сек пред Нико, на още 3,2 сек бе Маса, а Ботас стигна четвърто място, но започна типичния за Уилямс грейнинг на задните гуми, който обаче днес бе овладян.
Точно в десетата обиколка Люис спря в бокса и сложи софт, Ботас също спря. След обиколка в бокса спря и Нико, който смени гуми само за 2,6 сек. Дистанцията между двамата стана точно 2,6 сек след смените, като Маса излезе начело без да сменя със изтеглени назад спирания, с наистина отличния днес Уилямс.
В 12 и 13-ата обиколка Хамилтън и Нико направиха рекордни турове и дистанцията помежду им бе само 2,3 сек. Маса спря в бокса и излезе трети. В 15-ата обиколка Нико Хюлкенберг бе в пита за смяна на гумите си софт и изтърпяване на наказанието от 5 сек допълнителен престой за изваждане на съперник от пистата по рано. Така без бокс четвърти стана Рикиардо, а Фетел бе седми.
Идеята за успех на Нико и екипа му бе свързана с по-дълга серия с 3 обиколки преди вторите смени и вместо софт да сложи суперсофт за финалния спринт. За целта трябваше да остане близо до Люис и да направи поне 3 обиколки повече, за да имат шанс суперсофт да издържат. В серия от поредни обиколки Розберг бе по-бърз от Люис в първия сектор, но Хамилтън компенсираше в третия.
С твърдите си гуми Магнусен оставаше на пистата до 21-ата обиколка без смяна на шеста позиция пред Фетел, когато и двамата влязоха в бокса за смяна. Магнусен сложи меки гуми, а Фетел твърди и бе забавен цели 4,3 сек, което го прати 15-ти след Гутиерес.
Напред Люис вървеше пред Нико с 2,7 сек аванс до 22 обиколка, но в следващата Нико направи грешка и напусна пистата, защото задните му гуми, както сам каза по-рано по радиото си, заминаваха и изглежда планът нямаше как да бъде изпълнен. След още тур Нико се обади по радиото и каза, че губи мощност! Дистанцията до съотборника му се увеличи рязко на над 10 сек след 25-ата обиколка! Маса бе само на 2,6 сек зад него. Нико имаше проблеми със системата за зареждане на енегрията му, като тя не се акумулираше при спиране и скоро Фелипе го изпревари и зае второто място, като веднага започна да преследва Люис.
По-назад имаше красива битка между Алонсо и Бътън след вторите им смени, но голямата борба за победата още предстоеше. Титлата обаче вече изглеждаше решена. В 32-ата обиколка Хамилтън направи втория си стоп и излезе точно зад Нико, на когото вероятно липсваха около поне 140 к.с. мощност от проблемите с ERS, точно както в Канада, когато при спиране системата brake-by-wire не доставяше нужната енергия и колата не работеше добре. Там той се справи с проблема. Скоростта му падна още и Ботас също го изпревари, както и Рикиардо, Перес и Хюлкенберг. Розберг се бореше само да е в зоната на точките, за да има шанс за титлата, ако Люис отпадне, зад него вече бе Фетел, който обаче също го задмина. Нико все пак трябваше да спре още веднъж 15 обиколки преди края и Бътън също мина пред него, когато Розберг се обади, че спирачките му приключват и изпусна първия завой! Шансът за титлата напълно се изпари и когато Хюлкенберг с меки гуми също го изпревари. В края след втората си смяна и нови меки гуми Фетел пак излезе пред него и 4 обиколки преди края колата напълно се предади и той излезе окончателно от зоната на точките, което означаваше вече край и титла за Хамилтън.
След още два тура Нико бе извикан в бокса заради твърде многото проблеми, но той поиска да завърши състезанието.
В челото Маса имаше аванс от малко над 13 сек пред Хамилтън, който спокойно поддържаше своя ритъм, но натисна в 42-ия тур с рекордно време, защото стана ясно, че Маса ще опита да направи последния стинт със суперсофт и да изпревари Люис отново в края. Маса наистина сложи супермеки гуми за последните 11 обиколки и излезе на 11,1 сек зад Люис!
Хамилтън обаче не позволи разликата да се намали бързо и остана на 10 сек в следващите два тура. Маса намали дистанцията до 7 сек, 6 тура преди края. Тя слезе до 3 секунди, но в крайна сметка Люис остана начело и спечели титлата с победа. По радиото го поздрави принц Хари, който му благодари за донесената на британците радост. Нико получи извинения от Пади Лоу за днес, поздравления за това, че цял сезон е карал шампионски и уверението ще догодина ще преследват целта отново.