Дълго време първият етап на деветия кръг в шампионата от WRC изглеждаше като двубой между съотборниците в екипа на Фолксваген, Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала. В последната шеста състезателна отсечка за деня обаче водачът в класирането Ожие изхвърча в лозята в областта Мозел. От това се възползва неговият съотборник Латвала, който завърши деня с преднина от 37 секунди пред Крис Мийк със Ситроен.
Както и през миналата година Ожие се провали още в първия ден от рали Германия, като след като се срина от пътя кацна на паралелна отсечка, от която обаче нямаше връщане назад към трасето за надпреварата. Така след като не можа да завърши етапа, Ожие получи наказание от 10 минути.
„Още в колата разбрахме, че Ожие е аут от играта“, обясни Латвала. „Не знаех защо. Видях следи от спирачки на пистата в дългия десен завой, но не знаех, че той е излетял там. Не знаех в последствие, колко трябва да натисна.“
Въпреки това след грешката на световния шампион Латвала поведе в класирането и след победата си във Финландия има отново шанс да намали преднината на Ожие.
Първият ден от рали Германия определено премина под диктовката на Фолксваген. Ожие и Латвала определяха темпото още от началото, като разделиха победите в шестте скоростни отсечки. Най-сериозният им преследвач бе Крис Мийк, който при своето първо асфалтово рали от три години насам остави зад себе си значително по-опитни пилоти.
Дани Сордо от своя страна доказа, че победата му от преди година определено не е случайност. Испанецът, който в Аржентина се състезава за Хюндай, изостана в последната отсечка само на 1,4 сек. от Латвала и зае трета позиция в генералното класиране.
Четвърти на 45,6 секунди се класира Андреас Микелсен, отново с кола на Фолксваген. След като неговият навигатор бе контузил гърба си през миналата година и норвежецът трябваше да се откаже от участие, то през тази той за първи път кара с кола от WRC.
Тиери Нювил, който се е родил на едва 25 километра от мястот на провеждане на ралито и преживя много тежък шейкдаун с шесткратно превъртане през таван, успя да стартира в първия ден. Все пак той се класира на пета позиция, макар че имаше известни проблеми, довели до огън в ремонтирания през нощта i20.
Мико Хирвонен, Елфин Еванс (и двамата с Форд), Мадс Остберг, Бриян Буфие (Хюндай) и Мартин Прокоп (Форд) допълниха местата в топ 10. Роберт Кубица загуби повече от 4 минути след пилотска грешка в третия етап и в момента се движи на 20-о място.
При WRC2 след първия ден води Бернардо Соуса (Форд Фиеста RRC), като португалецът има преднина от 4,2 сек пред Понтус Тийдеман и Жулиен Морин (и двамата с Форд Фиеста R5).
В утрешния етап предстоят осем скоростни отсечки с обща дължина от 148,3 км.