Себастиен Льоб за малко не се върнал да се състезава в рали Франция миналата година, сподели деветкратният WRC шампион. Французинът получил покана от Ситроен да кара през 2014 г. в домашния си кръг от световния шампионат, но не успял да го вмести в програмата си.
– В крайна сметка не се получи, така че сега ще карам в Монте Карло, а много от отсечките на това състезание са във Франция. Амбицията ми е същата, каквото е била винаги: да свърша възможно най-добрата работа, на която съм способен. Тестовете ми бяха полезни, но подготовката за Монте Карло винаги е сложна, а и условията не могат да се предвидят. Искам да съм конкурентоспособен, но не бива да забравяме, че не съм карал в рали на такова ниво повече от година. Но при всички случаи давам 100% от себе си във всяка надпревара. И сега нищо няма да се промени и би било страхотно, ако сме в състояние да се борим за победата.
Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон допълни, че Льоб и навигаторът му Даниел Елена ще бъдат сериозно наблюдавани от всички. Той отбеляза и че по автомобила DS3 WRC има доста промени – по двигателя, окачването, аеродинамиката, скоростната кутия.
– DS3 WRC е много завършен автомобил, но работихме упорито, за да го направим още по-конкурентоспособен – коментира техническият директор на Ситроен Ксавие Местелан-Пиньон. – Съсредоточихме усилията си върху двигателя, за да подобрим мощността и въртящия момент, издръжливостта. Върнахме планките на волана за смяна на предавките. Бяха направени значителни промени по аеродинамиката. Скоро ще имаме нова предна част на колата. Работата продължава и след няколко месеца ще имаме и новости в аеродинамиката.
През миналия сезон Крис Мийк караше в голяма част от ралитата за първи път, но вече познава трасетата, свикна с колата и отборът ще чака резултати. Самият той обясни, че по принцип пилотите бележат прогрес във втория си сезон и се надява да не е изключение в това отношение:
– Смятам, че промените по DS3 WRC ще ни помогнат да сме по-бързи. Ситроен има страхотни резултати на Монте, отборът притежава огромен опит в това рали. Целта ми ще е да се боря за водеща позиция.
Мадс Остберг също каза, че е научил много през миналата година, която бе първа за него с нов отбор и нов автомобил.
– Много е трудно да се поставят цели в началото на шампионат, но аз лично искам да продължа прогреса си. Ще се състезавам старт за старт и се надявам този подход да ми донесе дивиденти. Монте Каро е може би най-трудното рали през годината. В зависимост от условията може да караш на сух асфалт, мокър асфалт, на черен лед, на лед и/или сняг… понякога все с едни и същи гуми! Предизвикателството е огромно – каза норвежецът.