Тимът на Лотус ще е с редица новости за болида Е23 Hybrid за предстоящата Гран при на Китай, заяви техническият директор на тима Ник Честър. Той обясни, че на трасето в Шанхай се търси компромис в настройките, тъй като е необходимо достатъчно аеропритискане, за да се запази скорост в завоите, но без да се рискува темпото на правите.
„Имаме някои нови неща за предната и задната част на колата, както и цялостен пакет, предназначен за подобряване на аеродинамичното притискане”, каза още Честър. „Температурите могат да се променят значително в Шанхай – от около 10 до 30 градуса по Целзий. Това е доста значителна разлика. Не можем предварително да знаем какво ще е времето, но определено ще е по-хладно в сравнение с последното състезание! Ние ще се съсредоточим върху загряването на гумите и със сигурност ще опаковаме по някой пуловер в багажа.”
Проблемът на Ромейн Грожан в Малайзия бе породен от подаване на погрешна информация от сензор, заради което пилотът не разполагаше с максимална мощност. Състезанието на Сепанг бе още по-трудно за него заради факта, че от 20-ата обиколка нататък бутилката с течност в колата му не работеше. Въпреки това Грожан бе доволен от представянето си във втория кръг от световния шампионат, но заяви, че не знае какво да очаква в Китай.
„Намирането на точните настройки за пистата в Шанхай не винаги е лесно. Не знаеш какво можеш да очакваш, освен огромни задръствания по пътя за пистата! Взех първите си точки във Формула 1 в Шанхай през 2012 г. През 2013-та също записах чудесно класиране – дано това е добро знамение. Със сигурност ще сме в по-добра позиция спрямо последния път, когато бяхме там”, сподели Грожан.
Пастор Малдонадо очаква малките проблеми с издръжливостта, които имаше в Малайзия, да бъдат решени за Китай. Неговата надпревара на Сепанг бе повлияна от спукана гума – инцидентът се случи след старта при сблъсък с Валтери Ботас (Уилямс). „Въпреки повредите по пода заради контакта в първи завой, темпото ни бе постоянно. Надявам се на чист уикенд в Шанхай, което би ни позволило да вземем точки. Имах известен малшанс в първите завои на началните два старта този сезон. Но потенциалът на автомобила е налице, просто трябва да напаснем всичко и резултатите скоро ще дойдат”, сподели Малдонадо.
Според венецуелеца в Китай Лотус би трябвало да се бори за класиране в топ 10 в квалификацията. Той все пак добави, че ще изчака да види конкретните условия, как се чувства зад волана и какви настройки ще постигне с екипа си. Температурите ще са значително по-ниски от тези в Малайзия, но „това има повече влияние върху колата, отколкото върху пилота”, посочи Пастор. „Състезателят тренира, за да е подготвен за всякакви условия, но при студено време загряването на гумите може да е предизвикателство. Вярно е, че преди имахме известни проблеми в това отношение, но отборът работи по въпроса, така че да видим как ще се получат нещата.”