Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перман: Уверени сме в пакета подобрения за Монако

Перман: Уверени сме в пакета подобрения за Монако

20
0
Лотус

Отборът на Лотус е уверен в новия пакет с подобрения по болида си за Гран при на Монако, каза шефът операции на пистата Алан Перман. Той съобщи, че в Монте Карло E21 ще бъде с ново предно и задно крило, като промени ще има и по пода на колата.

– Подобно на Барселона, ще донесем ново задно крило, което следва същата концепция като тази, с която карахме в Монако миналата година. Също така ще имаме ново предно крило и няколко промени по пода. Уверени сме в пакета с подобренията за това състезание. Колата работи добре на всяка писта досега през сезона, заради това няма причина, поради която да не се представи силно тук – каза Перман в интервю за уеб страницата на Лотус

Относно квалификационното темпо на Лотус, Алан Перман е категоричен, че все още има върху какво да работят, но също така казва, че отборът е направил стъпка напред към това да разбере, как да извлече максимума от гумите за една обиколка и да направи подходящите настройки за баланс на колата както за квалификацията, така и за състезанието.

Директорът операции на пистата описва и промените през последните години на надпреварата в Монако, повлияни от новите правила в спорта:

– Преди няколко години бих казал, че бихме пристигнали в Монте Карло без дори да обмисляме представянето в състезанието. Целият уикенд беше насочен към квалификацията. Прекарвахме тренировките в търсене на най-доброто темпо с минимално количество гориво за завършване на обиколката. Това вече не е така. Този уикенд ще изисква добро оценяване и на двата типа гуми. Използвахме смесите супер софт в квалификацията и за кратко на старта на състезанието в Австралия. Същото беше с гумите софт в Китай. Заради това имаме ограничени познания за тяхното поведение. През последните години Монако беше състезание с един стоп. Заради това ще трябва да се уверим на какво е способна всяка смес, за да се подготвим за надпреварата в неделя.

Перман коментира и стратегията за състезанието в Монте Карло:

– Почти на всяка друга писта, на която деградацията е фактор, до известна степен можеш да спреш, когато поискаш, да излезеш зад по-бавните коли и да ги изпревариш, използвайки DRS. Но това не става в Монако. Ако спреш много рано и излезеш зад колите назад в колоната, е вероятно да останеш там обиколка след обиколка, губейки много време. Предполагайки, че състезание с един стоп е възможно, трябва да изчислиш колко рано реално можеш да завършиш спирането без да се натъкнеш на трафик, което е уникално стратегическо предизвикателство.

Перман допълни, че заради непрекъснато променящите се условия на трасето в Монако е почти невъзможно да се тестват промени по настройките на болидите. Той каза, че по-важното е да се осигури удобството и увереността на пилота в колата, отколкото да се гонят идеалните аеродинамични или механични настройки. Освен това той добави, че доброто представяне зависи от това пилотът да влезе в ритъм, докато кара, заради което в тренировките ще се навъртат по-дълги серии от 10-15 обиколки.

Относно промените, които Пирели ще направят в гумите си за Гран при на Канада, Перман коментира, че Лотус са доволни от смесите в момента, но за промените трябва да се вземе под внимание фактът, че в последните няколко сезона винаги износването на гумите е било по-голямо в първите пет състезания, отколкото в останалите. В случай на изменения в гумите според него има възможност в края на сезона отново да се спира по един път в бокса.