В програмата на мотоциклетната Гран При на Индианаполис бе включена невероятна демонстративна надпревара между кола от IndyCar и мотоциклет от MotoGP. Това бе показно състезание между мощност и елегантност.
Местният герой и бивш шампион в MotoGP Ники Хейдън бе в ролята на официален маршал в демонстративното състезание и даде старт, а после размаха и карирания флаг на финала.
Феновете на MotoGP видяха невероятен спектакъл със звук и картина от огнедишащия болид от IndyCar, каран от Марко Андрети. Колата е с мощност 700 к.с., тегло 715 кг, турбодвигател V6 с обем 2,2 л. Той направи обиколка по пистата Индианаполис с дължина 4.2 км заедно с байка Repsol Honda RC213V от MotoGP на Дани Педроса. Моторът е с мощност 240 к.с. тегло 158 кг, обем на двигателя V4 1000 куб. см.
Марко е трета генерация пилот от славната фамилия Андрети, син на Майкъл и внук на Марио Андрети. Сега е на 7-о място в класирането на сериите Verizon IndyCar, а Педроса и един от най-успешните пилоти в MotoGP на Индианаполис, като два пъти е печелил победата на тази писта преди.
Макар да е чисто промоционална надпревара, пилотите са си пилоти и Андрети и Педроса не можаха да устоят и да не направят малко драг състезание, тъй като излязоха на пълна газ от последния завой на правата за голяма радост на зрителите и преминаха финала едновременно. Хейдън официално обяви: „Това беше оспорвана надпревара. Изглеждаше така, че Дани щеше да измъкне победата, но резултатът бе равен.“
Kentucky Kid или Хлапето от Кентъки, яко се забавляваше преди да започне състезателния уикенд за него с машината на Aspar MotoGP Team в клас Open с Honda. Хейдън каза: „Това беше добро шоу. Очевидно болидът от IndyCar тук в Индианаполис се чувства в свои води и е наистина голяма работа. Звукът от колата беше страхотен. Беше удоволствие да го слушаш!“
Педроса също се наслаждаваше на състезанието: „Беше супер забавно. Много се зарадвах, защото е много специално да се направи нещо подобно. И действително, това което чувах, когато карахме заедно бе неговия двигател, а не толкова моя. Беше супер, когато бяхме на стартфиналната линия с пълна газ. Наистина е много готино да се направи такова събитие. Емоцията е винаги много различна. Иска ми се някой ден да пробвам една от тези коли, за да видя наистина колко е мощна. Ако той желае да опита мотора MotoGP, може би един ден да разменим местата си.“
Андрети, който има три подиума в Инди 500, бе явно впечатлен от двуколесната машина: „Да, това беше забавно! Можеше да се види, че колата има по-добро сцепление в завоите, тъй като на аеродинамиката помага, но в на правите ускорението на мотора е невероятно.“
Американецът, който който също има мотоциклет, не би заменил колата от IndyCar за мотоциклет от MotoGP: „Аз имам улична версия на мотоциклет Repsol CBR с пакет Honda Repsol, но аз съм много далече от бързината, която имат тези момчета.“
За първи път в историята двете машини бяха наредени една до друга. По този начин бе ознаменувано 8-ото поредно състезание от световния шампионат от MotoGP на легендарната писта Индианаполис. Тя е изградена през 1909 г. и е известна като Brickyard или Тухларната, защото оригиналното покритие на трасето е било от тухли. Днес на пистата има една малка ивица на стартфиналната права. Това е пистата с най-много места за зрители в света – над 300 000. Тя е е домакин на легендарната надпревара „500 мили на Индианаполис“ на овалната си версия.