Данил Квят заяви, че не е съгласен с наложената му по време на Гран при на Китай санкция заради инцидента между него и двете коли на Макларън в първата обиколка на състезанието. Пилотът на Торо Росо получи наказание преминаване през питлейна. Той не завърши надпреварата.
„Гледах случилото се и не съм съгласен със санкцията. Според мен беше типичен за първа обиколка „сандвич”. Такива неща стават при подобна близост на автомобилите”, заяви Квят
„След първия тур състезанието на практика бе приключило за мен. Темпото ни с повреден автомобил бе много силно и е разочароващо, че не успях да го превърна в добър резултат, тъй като потенциалът ни бе за класиране в точките.”
Шефът на Торо Росо Франц Тост също смяташе, че Квят няма вина за станалото на трасето.
„Инцидентът дойде след удар отзад, който дестабилизира колата му. [Ландо] Норис излезе настрани, върна се на трасето и блъсна болида на Данил отпред вляво. Според мен Квят не можеше да стори нищо по различен начин. Въпреки това стюардите го наказаха”, обясни Тост.
Той допълни, че отборът установил повреди по носа при спирането на руснака в бокса.
„Следващият бокс го върна с обиколка назад, поради което решихме да приберем автомобила, за да пазим задвижващата система.”
Карлос Сайнц каза, че всички се борели за позиция на излизането от шести завой и някой е загубил търпение
„Не искам наказания. Моля за малко повече търпение в първата обиколка. Надпреварата в Шанхай е дълга, има възможности за изпреварване, [Алекс] Албон завърши в точките, а стартира от питлейна”, обясни испанският пилот.
„Беше невъзможно да избегна Торо Росо-то – поредното нещо извън нашия контрол, което ни съсипа състезанието. За лош късмет този път бяха въвлечени и двете ни коли. Жалко, тъй като състезателното ни темпо бе чудесно и според мен имахме шанс да се борим за точки. Автомобилът ни определено се движеше по-добре в дълги, отколкото в квалификационни серии. Предпочитам да мисля за позитивите и да съм търпелив.”
Норис също изрази съжаление за нереализирания потенциал на Макларън-а си.
„Стартът ми бе доста добър, печелех позиции, докато се наложи да намаля в трети завой, приближавайки Кими [Райконен]. Бях от външната страна на шести завой, където почувствах удар и излетях във въздуха. Трябваше да мина през бокса. Това ни съсипа надпреварата. След това скоростта ми не бе кой знае каква заради повредите по пода, но темпото на Карлос изглеждаше много добро. Така че болидът имаше потенциал, но инцидентът сложи край на всичко”, каза британецът.
It was a dramatic start to the 1000th F1 race… ? ?? ?#ChineseGP #Race1000 pic.twitter.com/A5QWIIVUQB
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019